ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Här är min rullningslist eller vad det heter:
<select>
<option>Storlek</option>
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
</select>
när man tar 1 då vill jag att detta ska hända:
onClick='if(currentField){ currentField.value+="1"; currentField.focus(); }return false'
adressen ska vara #
hur ska man lösa det här?
om jag skulle göra detta i en vanlig länk hade det sätt ut så här:
< a href="#" onClick='if(currentField){ currentField.value+="1"; currentField.focus(); }return false'>Nummer 1</a>
Men jag vet inte hur det ska se ut när man lägger till det i rullningslisten.
Då man har valt 1 då i rullningslisten så ska 1 hamna i en textarea som ser ut så här:
<textarea name="text" cols="77" rows="6" id="input" onFocus="currentField=this"></textarea>
Hoppas ni förstår bättre nu om vad jag vill göra.
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Är det ingen som kan hjälpa mig?
easMedlem sedan sep. 2001269 inlägg Kan du förklara vad du vill ska hända?
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Nu har jag redigerat det första inlägget så hoppas ni förstår bättre om vad jag vill göra. Hoppas någon kan hjälpa mig.
BroskanMedlem sedan mars 2000126 inlägg Selectbox
Jag vet inte om jag fattat rätt men testa det här.
<FORM NAME="formen">
<SELECT NAME="menu1" OnChange="this.form.text.value=this.form.menu1.options[this.form.menu1.selectedIndex].value;">
<OPTION>Storlek</OPTION>
<OPTION value="1">1</OPTION>
<OPTION value="2">2</OPTION>
<OPTION value="3">3</OPTION>
<OPTION value="4">4</OPTION>
</SELECT>
<BR>
<TEXTAREA NAME="text" COLS="20" ROWS="6"></TEXTAREA>
</FORM>
//Broskan
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Tack så mycket Broskan, du gjorde det helt rätt men det var en sak som blev fel, när jag nu tex har skrivit Hej i textarean och sen väljer 1 i rullisten så raderas Hej och ersätts med 1. Jag vill att 1 ska läggas till efter Hej, hur gör man så att det blir så?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg <SELECT NAME="menu1" OnChange="this.form.text.value=this.form.text.value+this.form.menu1.options[this.form.menu1.selectedIndex].value;">
Mvh,
ampyMedlem sedan feb. 20011 498 inlägg Tack så mycket @nders, nu funkar det bättre.