webForumDet fria alternativet

Flytta fältdata till ett öppnat fönster

JavaScript

2 svar · 151 visningar · startad av patrickpolly

Medlem sedan mars 2001190 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag har ett fönster "mrFoo" som jag öppna mha ett javascript. Sidan som öppnas ligger på en annan server och på sidan finns ett antal olika fält. Jag vill kunna flytta ett fältvärde från mitt huvudfönster (det som öppnade "mrFoo") till ett formulär det nya fönstret men jag får det inte att fungera.

Till saken hör också att formuläret i det nya fönstret inte har något namn vilket jag antar gör saken lite mer komplicerad? Är det någon som har en lösning på detta?

På förhand tack,
Patrik Lindgre

Medlem sedan sep. 2001269 inlägg

Vad är det för sida?
Vad heter fälten?
Ligger de i nån frame eller i "huvudfönstret" ?
:q :q :q :q :q :q

Medlem sedan mars 2001190 inlägg

Tyvärr kan du inte komma åt sidan då den ligger i ett lösnordskyddat system. Jag ska försöka förklara hur det fungerar.

Från huvudfönstret öppnar jag ett fönster som heter 'mrFoo' vilket innehåller tre fält: 'target1', 'target2' och 'target3'. Formuläret har inget namn (kan dessvärre inte göra något åt det då jag inte har kontroll över den sidan).

I mitt huvudfönster har jag tre fält som heter 'source1', 'source2' och 'source3'. Formuläret heter 'theForm' När jag trycker på knappen 'move_data' vill jag att värdena i sourcefälten ska flyttas över till targetfälten. Hur gör jag detta?

Tack,
Patrik Lindgren

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)