KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Detta är samma problem som jag hade för ett tag sen, då Jojoxx försökte hjälpa mig, men som vi inte riktigt fick grepp om. Det handlar om några "mellanslag" som inte tas bort som dom ska.
Istället för att jag ska behöva sitta här och förklara en massa saker så har jag gjort en liten demolänk.
http://www2.eldata.se/
Ställ dig i slutet på textarean och klicka på knappen Lägg till länk.
Klicka i comboboxen och välj en länk där som har mellanslag innan själva texten.
Klicka sen på OK
Som ni nu ser så är det en massa "mellanslag" i den länk som bildas.
Tittar man i källkoden för den popup som finns så är det och inte mellanslag, men jag lyckas inte få bort dom på något sätt.
Det vore kanon om någon kunde ta sig en liten titt på detta och komma med en lösning. :)
Tack på förhand! :)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Hallå i stugan, kikade på ditt script och även på Jojoxx förslag. När jag klistrar in den kodsnutten i ditt script fungerar det hos mig i alla fall.
Kan det vara webbläsaren kanske?
var linkText =
document.insertLink.internLink.options[document.insertLink.internLink.selectedIndex].text.replace(/(^\-((\s)*))|(^(\s)+)/,"r");
linkText.match(/(\w.+)/); linkText=RegExp.$1;
Där den sista raden är "den tillförda"
Kika på det.
Kan ju bara tillägga att just mellanslag i alla dess former är ett rent h-vete om du frågar mig. (Har just slitit bort dom näst sista hårstråna i ett aspscript.)
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Tack så mycket! Jag får kolla på det imorgon och se om det fungerar. Vi får hålla tummarna!
Tack än en gång! :D
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Det fungerade alldeles utmärkt! Tack! :D