doggelitoMedlem sedan juni 20003 100 inlägg
har ett formulär med två actionknappar, den ena har även en alertbox kopplad till sig, men den funkar inte som den ska.
<input type="submit" onClick="this.form.action='Update_user_insert.asp?action=update'; return true;" value="Uppdatera användare" class="textfield150">
<input type="submit" onClick="ConfirmMsg('Vill du radera denna användare?');this.form.action='Update_user_insert.asp?action=delete';return true;" value="Radera användare" class="textfield150">
man skickas vidare oavsett om man trycker på ok eller cancel i alertboxen, vad göra?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg
Japp, eftersom du aldrig returnerar false (bara true).
onClick="if(confirm('Vill du radera denna användare?')){ this.form.action='Update_user_insert.asp?action=delete';return true; }else{ return false; }"
fan vad jag kan lite javascript, jag lyckas inte få det att funka.
det som händer nu med denna kod är precis tvärsom, man skickas aldrig vidare, hjälp igen tack!!
<input type="submit" onClick="if(ConfirmMsg('Vill du radera denna användare?')){ this.form.action='Update_user_insert.asp?action=delete';return true; }else{ return false; }" value="Radera användare" class="textfield150">
BroskanMedlem sedan mars 2000121 inlägg
Stavningen!
Ändra det här:
onClick="if(ConfirmMsg('Vill du radera denna användare?'))
Till det här:
onClick="if(confirm('Vill du radera denna användare?'))
//Broskan
tänk att jag alltid ska in å pilla i saker och ting som jag inte förstår!!!
Jojoxx´s kod funkade ju så klart, det var bara det att jag trodde att jag lära styra den till scriptet som jag hade i min headtagg men den kodsnutten behövs ju inte över huvud taget (märkte jag nu). :r
tack Broskan för att du förtydliga det för mig. :)