webForumDet fria alternativet

onclick+alertbox

4 svar · 190 visningar · startad av doggelito

doggelitoMedlem sedan juni 20003 100 inlägg

har ett formulär med två actionknappar, den ena har även en alertbox kopplad till sig, men den funkar inte som den ska.

<input type="submit" onClick="this.form.action='Update_user_insert.asp?action=update'; return true;" value="Uppdatera anv&auml;ndare" class="textfield150">
<input type="submit" onClick="ConfirmMsg('Vill du radera denna användare?');this.form.action='Update_user_insert.asp?action=delete';return true;" value="Radera anv&auml;ndare" class="textfield150">

man skickas vidare oavsett om man trycker på ok eller cancel i alertboxen, vad göra?

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Japp, eftersom du aldrig returnerar false (bara true).

onClick="if(confirm('Vill du radera denna användare?')){ this.form.action='Update_user_insert.asp?action=delete';return true; }else{ return false; }"

fan vad jag kan lite javascript, jag lyckas inte få det att funka.
det som händer nu med denna kod är precis tvärsom, man skickas aldrig vidare, hjälp igen tack!!

<input type="submit" onClick="if(ConfirmMsg('Vill du radera denna användare?')){ this.form.action='Update_user_insert.asp?action=delete';return true; }else{ return false; }" value="Radera anv&auml;ndare" class="textfield150">
BroskanMedlem sedan mars 2000121 inlägg

Stavningen!

Ändra det här:
onClick="if(ConfirmMsg('Vill du radera denna användare?'))

Till det här:
onClick="if(confirm('Vill du radera denna användare?'))

//Broskan

tänk att jag alltid ska in å pilla i saker och ting som jag inte förstår!!!
Jojoxx´s kod funkade ju så klart, det var bara det att jag trodde att jag lära styra den till scriptet som jag hade i min headtagg men den kodsnutten behövs ju inte över huvud taget (märkte jag nu). :r
tack Broskan för att du förtydliga det för mig. :)

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb