AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Har ej sida där jag har ett formulär. När jag väljer ett val i en select lista så visas en gömt <tr></tr> med olika input fält. Men när jag sedan postar så kommer inga värden med. Vad beror det på?
Sen inkluderar jag jquery men får som sagt inte med någon data från furmuläret. Vet nån varför?
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("select#cat").change(function(){
$(".extra").hide("slow");
var id = $("select#cat option:selected").attr('value');
$("#extra"+id).show("slow");
});
});
</script>
<table>
<tr>
<td>
<select id="cat" name="cat" style="width:250px">
<option value="0">... Välj kategori ...</option>
<option value="1">Fordon</option>
<option value="2">För hemmet</option>
<option value="3">Personligt</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr id="extra1" style="display:none" class="extra">
<td>
<b>Fält 1:</b><br />
<input type="text" name="falt1" style="width:240px">
</td>
</tr>
<tr id="extra2" style="display:none" class="extra">
<td>
<b>Fält 2:</b><br />
<input type="text" name="falt2" style="width:240px">
</td>
</tr>
</table>
prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg Pröva "visibility: hidden;". Har du satt "display: none;" så tolkar webbläsaren det som att elementet inte finns.
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Okej, får testa det då :) Annars återkommer jag. Min kod är nerstrippat från min sida.
metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg
prplxr skrev:
Pröva "visibility: hidden;". Har du satt "display: none;" så tolkar webbläsaren det som att elementet inte finns.
Chrome, Firefox och Internet Explorer skickar alla tre med formulärfält som har dolts med display: none. Oavsett om display: none sätts på formulärfältet eller dess förälder. Övriga webbläsare har jag inte testat med, men tror att de fungerar likadant.
Asa: Du får gärna visa mer av din kod (hela formuläret), så har vi bättre möjlighet att testköra.
som metalboy säger så spelar det ingen roll vilken display typ de har, så länge elementen är länkade (html5) eller i ett formulär.
prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg Märkligt. Jag vet att jag själv haft detta problem för några år sedan, men jag minns inte riktigt omständigheterna.
b242569Medlem sedan sep. 20051 760 inlägg Kan det möjligen spela någon roll om man har mellanslag efter kolon? Du har inte det i koden, men både metallpojken och konsonantkillen har det i sina exempel i tråden.
Alltså style="display: none"
Annars kanske den deklarationen ska komma före selectsatserna?
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Vill någon hjälpa så kan jag maila ftp uppgifter till där det ligger så kan nån kik? Säger vilka filer som det handlar om då.
räcker väl med en url bara?
körde din kod på: http://jsbin.com/hefevizoqo/1/edit
och url:en och GET anropet som körs ser ut:
http://jsbin.com/hefevizoqo/1/?cat=1&falt1=asdaaa&falt2=