webForumDet fria alternativet

Javascriptfel bara på ena servern och bara för vissa användare

2 svar · 873 visningar · startad av bassebhu

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Hallå!

Jag använder tiny mce's filemanager och får rapporter från folk att vissa saker inte funkar. T.ex. får de felmeddelandet "kunde inte skapa katalog" när de försöker att skapa en mapp. Jag testar exakt samma från mig och det funkar i alla webbläsare och från tre olika datorer och nätverk. De har provat alla läsare på mac och pc och både på jobb och hemifrån och det funkar inte för dem.

Jag laddade sedan upp exakt samma kod på en annan server (Binero) och bad dem att testa och på den servern funkar det för dem.

Eftersom allt funkar för mig på båda servrarna vet jag inte var jag ska felsöka. Servern som funkar för båda är Binero och den som inte funkar för dem är GleSYS. Vad kan det bero på? Sjukt mysko. Är det server, webbläsare, nätverk?

Tack för tips!

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Har du möjlighet att hälsa på dessa personer? Jag skulle ha åkt ut och försökt reproducera felet med trafikvyn öppen i Chromes eller Firefox developer tools och kollat på vad som har överförts.
Har du frågat om sådana saker som vilka brandväggar/antivirus samt relevanta webläsarextensions de har installerade? I den senare kategorin kan sådant om Noscript vara relevant.
Om du har tillgång, kolla i PHP:s samt Apaches fellogg. Möjligen lite långsökt men om du har tur hittar du ledtrådar där.

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Tyvärr inte. Jag är i USA och de i Sverige. Det borde för övrigt inte ha nån påverkan gissar jag.

Tror du att jag kan komma åt felloggar hos Binero/GleSYS?

Skulle behöva ha nån som fick felet, men som vet hur man använder developer tools. Problemet är bara att det är lite känsligt att ge ut inloggning.
Firebug ger inga ledtrådar alls.

En noscript-extension borde väl stänga av för båda servrarna?

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)