Hjälp med jQuery
6 svar · 562 visningar · startad av Slaktarn
...varför? finns ingen direkt anledning att köra jQuery på denna kod, möjlightvis dina queryselectors, men du skapar upp variabler i det globala window objektet utan att kanske är medveten om det... vilket kan införa problem
din HTML struktur är dock felaktig, du har två element med exakt samma ID
...varför? finns ingen direkt anledning att köra jQuery på denna kod, möjlightvis dina queryselectors, men du skapar upp variabler i det globala window objektet utan att kanske är medveten om det... vilket kan införa problem
din HTML struktur är dock felaktig, du har två element med exakt samma ID
Jo jag vet att den är det, drog bara upp ett exempel på vad det va jag ville ha löst.
Men jag har hört att du inte ska blanda vanlig JavaScript med jQuery av nån anledning
/ Slaktarn
Men jag har hört att du inte ska blanda vanlig JavaScript med jQuery av nån anledning
Källa på detta?
jQuery ÄR vanlig javascript... jQuery kan inte göra allt för mycket med jQuery utan Javascript. Jag hade hellre lagt ner fokus på få koden läcka ut så många variabler som den gör just nu.
Jag hade hellre lagt ner fokus på få koden läcka ut så många variabler som den gör just nu.
Vad exakt menar du med det?
Anyways va någon i kanalen #jQuery på freenode som sa det har jag för mig tänkte det lät skumt med
variablerna l, el, time, now skapar du aldrig upp så de kommer lägga sig som en global variabel, vilket är kanske inte det bästa att lägga så mycket globala variabler som är så enkelt att skriva över.
Förmodligen kan man skriva om rätt mycket av din kod och förmodligen kommer du kunna göra den effektivare tillsammans med jQuery.
variablerna l, el, time, now skapar du aldrig upp så de kommer lägga sig som en global variabel, vilket är kanske inte det bästa att lägga så mycket globala variabler som är så enkelt att skriva över.
Förmodligen kan man skriva om rätt mycket av din kod och förmodligen kommer du kunna göra den effektivare tillsammans med jQuery.
Jag vet inte om det spelar någon roll, det du ser är all kod jag använder, förutom jQuery och den funkar antar att det är det viktigaste.
Har lite mer js kod men det är inget specielt med den och använder 0 variabler, var inte jag som skrev det timerscriptet då jag inte är alls bra på JS
/ Slaktarn