webForumDet fria alternativet

jqueryn funkar inte för mig ?

26 svar · 2 373 visningar · startad av vagann · sida 2 av 2

vagannMedlem sedan juli 2011171 inlägg

nej loop har jag inte med , bör man ha loop med eller? isåfall varför . om du vill så kan du adda mig på skype , kan visa dig hela filen med hjälp skärmdelning

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Du skall ju inte ha en loop, eller jag har ingen aning... du säger att det bara fungera på första posten... vad det nu innebär.

så nu ska jag förklara min koder noggrant så kanske hittar vi felet :D

hur ska den funka ?
jag vill att när man ska trycka knappen "svara" då ska pop-uppen visas med form(textarea) och då efter man har skickat det man ville skriva då ska meddelandet spara i databasen med rätt sändare och mottagare

echo'<a href="page.php?action=GB&id='.$info['sender_id'].'&svara"  id="my-button">svara</a>';

denna är länken för att köra "svara-funktionen"

svara-funktionen

if (isset($_GET['svara']))
{

$sql = mysql_query("SELECT * FROM `members` WHERE `id` = '". $id ."'") or die(mysql_error());
$info = mysql_fetch_array($sql);

$sender_id = $_SESSION['id']; // detta gör att gästboks ägare-id sätts som sändaren i databasen 
$message = mysql_real_escape_string($_POST['message']);
$private = $_POST['private'];
$owner_id = $info['sender_id']; // sändaren kommer sättas som gästbok ägaren i databasen , $info['sender_id'] hämtas ur den inlägget som användaren vill svara på 

echo '
<div id="element_to_pop_up">
Skriv ett svar till '. $info['username'] .'
<input type="hidden" name="GB_answer" value="GB_answer" />

<textarea name="message" id="gb_textbox"></textarea>

<br /><br />

<input type="checkbox" name="private" value="1" /> Privat 
<input type="submit" style="float:right;" value="Skicka" />
</form></div>
';

if (!empty($message))
{

mysql_query("INSERT INTO `guestbook` (`sender_id`, `owner_id`, `message`, `date`,`private`)
VALUES('$sender_id', '$id', '$message', '$current_date', '$private')") or die(mysql_error());

}

}

din kod säger ju att den skall visa elementet först när du har tryckt på din länk.. men innan säger du att du alltid hade #element_to_pop_up fanns inne i ditt dokument. Du få göra ett AJAX anrop i så fall och hämta upp #element_to_pop_up och triggar den där popup funktionen med den datan, om det gå, du få läsa dokumentationen för plugin:et

jag e väldigt svag på ajax , så blir tacksam om du kunde skriva ajax anropet ? :)

du behöver väl inte ens AJAX? Jag bara gissar på din kod nu... och det känns som du inte heller har riktigt full koll på vad som händer med din egna kod?

Är det ett javascripts problem du ha med:

ok nu har jag testat detta , nu funkar den endast på den första inlägget , vad är felet ?

eller är det rent PHP relaterat nu? Eller det är ett helt annat problem nu?

jag antar att jag har problem i båda javascripten och i phpen , därför tog jag bort ajax skripten just nu och ska koncentrera mig på php.

problem i php delen är att när man trycker skicka så händer ingenthing , med andra ord att sql-frågan kör inte därför spara inte informationen i databasen ?

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)