nisslassMedlem sedan nov. 2001348 inlägg Lite lungt här nu för tiden men jag provar ändå. :)
Jag har ett textfält i ett formulär där jag vill ha tid i HH:MM.
Här är man vana vid att bara knappa in typ 2354 direkt i fältet utan :
Jag vill se till så att om man knappar in 2354 så skall den lägga till : såsom 23:54 automatiskt och samtidigt som man skriver. Det borde gå med javascript, right?
Typ tillåta enbart siffror och : och sedan räkna, 2 tecken, lägg till : och tillåt två tecken till.
Jag vill förstås att den ska tycka att man får skriva in : manuellt också.
Problemet är att jag inte kan javascript alls. Help! :)
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Enklast är väl att ha två fält. Ett för timme (begränsa till/kräv två tecken), ett för minut (samma begränsning/krav). Sen klämmer du in : vart det nu är du skickar formuläret.
nisslass skrev:
Det borde gå med java, right?
Nej, men med javascript som inte är "java" utan något helt annat.
nisslassMedlem sedan nov. 2001348 inlägg
Danne V skrev:
Enklast är väl att ha två fält. Ett för timme (begränsa till/kräv två tecken), ett för minut (samma begränsning/krav). Sen klämmer du in : vart det nu är du skickar formuläret.
Nej, men med javascript som inte är "java" utan något helt annat.
Ojdå, jag skrev fel. Hoppas att det går att förstå vad jag menar när jag nämnde javascript senare. Jag ska genast redigera.
Jag funderade på två fält men då vill jag ha så att den hoppar till det andra automatiskt i så fall.
bind event på keyup och kolla value på elementet, om den är > 1 så gå till nästa fält