Håller på att göra en drop-down meny, där man ska kunna välja vilken stilmall man vill ha genom onclick. Men får inte riktigt rätt på det, eftersom jag vill ha all javascript i samma fil. Testade kalla på min drop-down meny såhär, men det fungerar inte! Vet inte heller om jag är på rätt väg eller helt fel? Någon som har tips på hur jag kan få det till att fungera? :)
Kalla på drop-down meny, Javascript
5 svar · 925 visningar · startad av Miini
Borde väl snarare vara grey.setActiveStyleSheet?
När kör du koden? Och vad är onclick för något, var kommer den ifrån? och vad är setActiveStyleSheet för metod? Och var binder du eventet mot vilket element?
När kör du koden? Och vad är onclick för något, var kommer den ifrån? och vad är setActiveStyleSheet för metod?
När man klickar på t.ex "Går" så ska stilmallen bytas ut mot "grey" (style2.css).
Du måste binda dina klick event på styling och sätta att variablen onclick är samma som din objektreferens, sen vet jag inte om du vill skriva över dina lokala variabler, det retuneras ju inget ifrån setActiveStyleSheet metoden
din init skall vara en metod också, vilket saknas, nu är det bara ett objekt direkt efter init.
Sen är ju if frågor kräver att du har dubbla = om du skall gemföra något (eller i javascript) = menar du att du sätter variablen till vad pink är, så onclick kommer bli document.getElementById(xx) så du gemför inget heller, du bör nog lösa detta bättre med en switch sats: https://developer.mozilla.org/en/JavaScript/Reference/Statements/switch sen få du kolla upp alla a-element på sidan som har klassen style (kolla dina andra trådar hur man gör det)