hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg hallo, jag är inte speciellt bra på javascript så jag skulle vilja veta hur jag skriver detta korrekt (jag har dessutom ingen mac så trial & error är svårt)
if (navigator.platform == Win16 (el Win32 el MacPPC)) {
if (navigator.appName == "Netscape")
{
document.write("<link rel='stylesheet' href='mallar/stilmall_nn.css' TYPE='text/css'>");
}
else
{
document.write("<link rel='stylesheet' href='mallar/stilmall_ie.css' TYPE='text/css'>");
}
else
{
if (navigator.appName == "Netscape")
{
document.write("<link rel='stylesheet' href='mallar/stilmall_nn.css' TYPE='text/css'>");
}
else
{
document.write("<link rel='stylesheet' href='mallar/stilmall_ie.css' TYPE='text/css'>");
}
}
------------------
Rammstein rules - Du riechst so gut
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Enklast är att inte alls skriva något sådant här. Använd en och samma CSS-fil oavsett vad besökaren har för läsare, OS, raklödder och gräsklippare.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg ok, men problemet är ju skärmupplösningen, textstorlek 10px verdana är snyggt i IE, men ser ut som streck i NS, dessutom får man lösa border runt tabellceller olika (iaf gör jag det, går det med generell ram för IE/NS?)
Jag sitter ju på en kommersiell site där det krävs att det även skall gå att surfa med NS :(
------------------
Rammstein - Sehnsucht
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Du har inte möjlighet att köra ASP eller PHP?
------------------
/Tor
www.tor.nu
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg jo, det går bra, hade inte testat den innan då det är en inkluderad html fil som är topmeny på alla mina asp sidor, men det gick alldeles utm att skriva ut asp variabler iaf. tips på hur jag löser det med asp?
har lite hangover idag och klan inte riktigt samla tankarna =)
------------------
Rammstein - Sehnsucht
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det här använder jag för att använda en egen CSS för Netscape 4:
<% '*** Egen CSS för NN4 ***
CssFile = "default"
if instr(request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"), "Mozilla/4") > 0 and instr(request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"), "MSIE") <= 0 then CssFile = "nn4"
%>
<link rel="stylesheet" href="css/<% =CssFile %>.css">
------------------
/Tor
www.tor.nu
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg tackar så mycket, så smart, det hade jag inte listat ut idag *skrattar*
finns det möjligen ngt att haka på för MAC oxå?
------------------
Rammstein - Sehnsucht
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg Bakfyllan började släppa i går eftermiddag, vilket möjliggjorde liiite hjärnverksamhet. Byggde på web-tors asp förslag och tänkte dela med mig om det är någon som vill ha =)
Mitt scenario är detta, jag har en area för storkunder där de kan söka olika standarder samt ladda hem filerna de abonnerar på. En del av de större kunderna vill ha "sina" färger etc i denna aplikationen då vi kanske länkar in vår tjänst i deras Intranät el dyl. De som velat ha markanta ändringar har fått en egen sida med deras utseende (kanske inte supereffektivt men det har gått bra)
Jag lade till ett fält, customize (Int), i logintabellen. När kunden loggar in kontrollerar jag då även om det är 1 eller null i detta fält. Är det null skall cssFile vara "sis_cust_gen", är det däremot värde i fältet skall cssFile vara lika med servervariablen för inloggningsnamnet, det innebär då att cssFile kan vara ikea, ericsson el dyl. Sen är det bara att kopiera sis_cust_gen.css, döpa till kundens loginnamn och ändra färg, typsnitt etc.
(jag använder en specialheader pga 3:epartskomp, men det går ju superbra att hålla loginét med en session oxå
IF session("strCustomize")<>"" then
cssFile = request.servervariables("HTTP_DAFLOGIN")
if instr(request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"), "Mozilla/4") > 0 and instr(request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"), "MSIE") <= 0 then CssFile = request.servervariables("HTTP_DAFLOGIN")&"_nn"
Response.write "<link rel=""stylesheet"" href=""css/"& CssFile &".css"">"
else
CssFile = "sis_gen_cust"
if instr(request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"), "Mozilla/4") > 0 and instr(request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"), "MSIE") <= 0 then CssFile = request.servervariables("HTTP_DAFLOGIN")&"_nn"
Response.write "<link rel=""stylesheet"" href=""css/"& CssFile &".css"">"
end if
Hoppas att någon får nytta av denna lilla ide =)
Hoppis
------------------
Rammstein - Sehnsucht