Problemet är att image2-bilden är lite "högre" än image1... Det jag vill göra är att image2 "täcker" över informationen som är längre ner på sidan. Alltså jag vill undvika att sidan "pressas ned" är detta möjligt med ett simpelt javascript?
Exemplet använder samma bild 2 ggr fast den ena är nerskalad. Den bilden som ligger först i koden är alltså den större. Första delen av ditt gamla script kan du ha kvar för preload.
Nånting blev galet, jag ser bara din fina hund(vilken verkar göra exakt det jag vill) men ser ingen kod:-p haha
För mig är det två olika bilder, en som är större än den andra. och så kommer det alltid vara. Så jag MÅSTE ha två olika bilder, men den andra är alltid större.
Lyckades få fram din kod... det var firefox som tolkade den som ett javascript;)
Problemet med den där var att det var samma bild 2 ggr som du skrev...
Det lyckades jag ändra, dock så uppstår ett problem. Jag vill att den ska byta tillbaka till den mindre bilden när jag drar bort musen.
Sedan så uppstod ett problem att den där bilden la sig bakom resten av sidan, går det att få den överst?
Sorry, den ändrar tillbaka fint... det var bara jag som hade gjort en liten tabbe:-p
Men den hamnar fortfarande bakom bilden som kommer nedanför på sidan...
Den är placerad "mitt i" dokumentet. om det var svar på din fråga voigtann1;-)
har du en positionering på de andra bilden/innehållet med ett z-index? svårt att säga vad som är fel utan någon info. Kan bara utgå ifrån det du har postat och kan tyvärr inte återskapa det: http://jsbin.com/icutiv/edit#javascript,html,live