webForumDet fria alternativet

Facebook comments

7 svar · 1 048 visningar · startad av apg29

apg29Medlem sedan nov. 200584 inlägg

Finns det något sätt att visa de senaste kommentarerna i sidspalten på sin blogg eller hemsida om man använder Facebook comments?

Har sökt ett bra tag nu...

Ingen som vet?

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 528 inlägg

Du måste först posta själva inlägget till Facebook och någon måste kommentera inlägget, jag föreslår att du läser på om Graph Api. Du kan även göra ytterligare en koppling så att kommentarer för inlägg direkt kopplas ihop med rätt inlägg, eftersom du alltid får tillbaka ID'n över saker du postar på Facebook. Fast då förstår jag inte vad du är ute efter, verkar otroligt dumt att visa samma sak två gånger på din egen sida.

Berätta istället vad du vill åstakomma så blir det lättare att komma med förslag på lösning.

Det jag vill göra är att de senaste kommentarerna skall visas i sidkolumnen med länkar till artikeln som är kommenterad och möjligen några ord från kommentaren och vem som kommenterade.

Men varför? Du ska alltså visa inlägg/kommenterar PÅ DEN egna bloggen FRÅN DEN egna bloggen och allt detta via Facebook? Helt onödigt och en helt genomdålig idé. Om du t.ex. har Wordpress finns det helt säkert färdiga widgets för att visa inlägg och kommentarer i högerkolumnen, varför ska du blanda in Facebook i det?

Vet inte om jag förklarar dåligt...

Jag använder Facebooks comments på min blogg, och jag vill att de som kommer till bloggen ska se om det har hänt ngt på kommentarsfronten på sidans Sidebar för genom att kunna se korta sammanfattningar eller i varje fall länkhänvisningar till de tillexempel 10 senaste kommentarerna på hela bloggen.

Hu, jag har sökt å sökt... Men jag förstår inte hur man ska göra... Om det alls går...

Om det är som du beskriver måste du använda Graph API och t.ex. PHP SDK för att hämta kommentarerna med hjälp av "trådens" id, precis som jag sa här.

Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb