KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Jag använder denna kod för att stoppa in text på angiven plats i en textarea. Det fungerar i IE på Windows, men inte på IE på Mac. Någon idé vad det kan bero på?
function formatText(textArea, before, after) {
txtAreaName = textArea.name;
txtRange = document.all[txtAreaName].createTextRange();
if(txtRange != null) {
txtContainer = txtRange.parentElement().name;
objRange = document.selection.createRange();
formatTxt = objRange.text;
if(formatTxt) {
if(formatTxt.charAt(formatTxt.length-1)==' ') {
formatTxt=formatTxt.substring(0, formatTxt.length-1);
after=after+' ';
}
formatTxt = before + formatTxt + after;
objRange.text = formatTxt;
}
}
}
Kanske ska tilläggas att knappen som anropar denna funktion ser ut så här.
<input name="bold_button" type="button" onClick="javascript:formatText(text, '<b>', '</b>');" value=" F ">
Tacksam för hjälp! :)
[Redigerat av Kim den 07 feb 2002]
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Utan att klanka ner på Mac så kan man i alla fall konstatera att IE är en portning från windows och eftersom en del funktioner ligger nära operativsystemet (som GUI-funktioner för markering av text) så är det rättså naturligt att de inte lyckats få allt att fungera. Det är möjligt att det går att gå runt, men risken är alltså att du inte har tillgång till dessa funktioner.
------------------
webForum stängt 15-17 feb. Läs mer.
/ Jojoxx
moderator wF
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg ok, jag misstänkte nästan att det var så. :(
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Njae. IE för Mac är allt annat än en portning. De två versionerna delar inte särskilt mycket kod, om någon. Det kanske är juat därför som de skiljer sig åt såpass mycket.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Känner jag MS rätt så hittar du säkert vbrun300.dll någonstanns därnere ;) (joke)
------------------
webForum stängt 15-17 feb. Läs mer.
/ Jojoxx
moderator wF
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Finns det någon möjlighet att göra något liknande script så att det fungerar på samma sätt som på mac?