Går det att med javascript redirecta en person och ta med sig det vederbörande skrivit in i adressfältet?
Hoppas at det går att förstå hur jag menar? Skriv en rad!
MVH Jesper
7 svar · 196 visningar · startad av Jesper T
Går det att med javascript redirecta en person och ta med sig det vederbörande skrivit in i adressfältet?
Hoppas at det går att förstå hur jag menar? Skriv en rad!
MVH Jesper
Ursäkta, men varför i hela världen skulle man anta att personen i fråga har tappat förmågan att själv trycka på enter efter att denne skrivit in en adress i adress-fältet? ;)
Allvarligt talat, för att byta sida kan du använda location.href="url" eller location.replace("url"), men du kommer inte åt innehållet i location-raden utan att befinna dig på den sidan. M.a.o. det blir inte aktivt förrens personen har bytt sida, antingen via en länk eller att denne skrivit adressen och tryckt enter.
------------------
/ J
Så det går inte?
Jag kanske har uttryck mig slarvigt? När någon skriver in en adress, låt säga www.test.se/arne, så skall 404sidan ta med "arne" till en ASP sida, som vidare skall kolla om "arne" finns i ett medlemsregister och där presentera "arnes" presonliga uppgifter. Detta för att slippa få en url som ser ut på detta vis: http://www.test.se/personer.asp?page=arne
MVH Jesper
Jahmm, du menar så. Men då är det inga problem. Från 404-sidan kan du läsa location.href (förutsatt att du har möjlighet att editera den på din server).
------------------
/ J
I ett javascript:
adressen = location.href
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who | The Who II
Snälla skriv lite exempelkod, jag hajjar noll.
MVH Jesper
------------------
If ASPackad date-1 then ASPerin Now