Nu har jag tatt html-koden från en IE8:
Detta funkar i IE8 för mig, men de funkar inte på min sida.. Finns de nåt bra sätt att felsöka detta? Jag borde ju har gjort nåt litet fel nånstans.
30 svar · 1 520 visningar · startad av ramo_and · sida 2 av 2
Nu har jag tatt html-koden från en IE8:
Detta funkar i IE8 för mig, men de funkar inte på min sida.. Finns de nåt bra sätt att felsöka detta? Jag borde ju har gjort nåt litet fel nånstans.
igen, är det detta din HTML eller kopiera du en genererad kod ifrån ett färdigt läge (firebug, webdeveloper toolbar i IE) ? Har du den i ready-state dina JS koder:
$(function() { /*din kod */ });
?
kopierad från IE8. Bättre än så kan jag inte komma åt.
Ja på min sida har jag lagt allt i en document.ready-funktion:
$(document).ready(function() {
/*Min kod*/
});
Vad menar du med att du kopiera från IE8? Är det källkod (visa källkod)? det fungera i varje webbläsare då det är det den faktista HTML koden du har skrivit (eller ditt system har genererat ut).
Ja, jag tog visa källa i IE8 :)
Om det är den rena källkoden och ditt JSbin exempel är vad du använder dig av så vet jag inte varför det inte fungerar det inte skulle fungera på din riktiga sida.
Med tanken av att du sa att du inte kunde ändra något i HTML koden och nu helt plötsligt så finns en tbody med i koden tycker det är konstigt att det har kommit när du inte kunde ändra något av koden.
Det ser mer ut att du ha använt dig av web developer tool eller något liknande verktyg för att få den genererade koden (med tanke av att style="display: table-cell;" finns med i din källkod) så är jag lite fundersam på vad du har för kod egentligen?
Jag tog "visa källa" i IE8. Display: table-cell kommer ju från jquery-koden. Du kan själv se här:
Omöjligt att säga vad du gör för fel om det är den HTML du har på din sida så bör det ju fungera hos dig. För det bör inte vara jquery versionen du kör (om du inte kör en riktigt gammal) på din sida.
Du har inget JS fel i IE som gör att den stoppar resten av koderna? Är jätte svårt att säga vad du gör för fel, koden är "korrekt" gjord då den faktiskt fungera.
Förstår att det är otroligt svårt att säga vad jag gör för fel :) Men jag tog html-koden från js-bin och provade att lägga in den på min sida och då blev det samma fel som med den autogenererade koden, dbs samma kod funkar på js-bin men inte på min sida. Jquery koden för detta är också samma. Kan det säga nåt?
Det är inte fel på den koden du har postat. Det är något annat på din sida som orsakar att den koden inte körs, eller vad är det som inte fungerar på din sida? sätts någon javascripts ändringar (hide/addClass osv) på dina element?
När jag klickar på nästa första gången så funkar det, då visas nästa produkt. Efter det funkar ingenting.
Det sker ingen javascriptsändring. När jag klickat på nästa första gången står det i CSS:en fortfarande display: none; på gridArticleContainer för produkt 2 även om den syns och det står display: table-cell på produkt 1 så då är dold.