Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Har äntligen lyckats få flera frames att uppdatera med ett klick på en länk.
Går det nu på något vis att trolla så att man kommer tillbaka till "ruta ett" med ett klick på bakåt i webbläsaren? Nu måste jag ju klicka två gånger för att uppdatera fönstrena! Jag har varit inne på sidor där detta funkar men dom har inkluderat scriptfiler så jag kan inte kolla där.
MVH Jesper
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg det är ju bara att ladda ner den svript-filen och koilla i den.......du skriver in url:en till filen....t.ex
http://www.dindomän.com/scripts/scriptet.js
sen är det bara och kolla
------------------
/\ ASCII ribbon |
\/ campaign | Olle Lundba
/\ against |
/ \ HTML email |
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Nej, jag har försökt utan att lyckats, har provat ett antal gånger.
Adressen är www.frokenfredag.com
MVH JESPER
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Var på sidan, vilken sida, är det som gör så? (På den adressen?)
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg länkarna ligger ju i topframen och sedan uppdateras de nedre framesen med en knapptryckning (vänstersidan ligger still)
Har hittat adressen till filen ../code/swap.js, med det funkar inte att titta på den!
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg http://www.frokenfredag.com/menu/code/swap.js
Fast är det inte egentligen gara valet av target det handlar om???
------------------
/solbulle
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ok, men har du något tips eller?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Nja, det finns nog dom som kan det hela bättre. Men är det inte som så att starsidan består av en htmlsida med 2 frames i.
Sen öppnar länkarna en ny sida i den nedre framen som i sin tur består av 2 frames. Genom att sätta target på länkarna kan man ju på så vis få dom att öppna på rätt ställe. (=i rätt frame.)
Det kommer säker någon som kan ge dig lite kod.
------------------
/solbulle
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Varför skall detta vara så svårt????
Ingen som kan?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg "Går det nu på något vis att trolla så att man kommer tillbaka till "ruta ett" med ett klick på bakåt i webbläsaren? "
Jag tror inte det går att om du klickat dig fram, säg två steg i dina frames, att med hjälp av ett klick på "bakåt" i browsern komma tillbaka till "ruta ett".
Varför kan du inte bara använda länkar? Som för dig tillbaka till ruta ett? (Precis som dom har på sidan du länkar till, "hem"-länken i menyn)
------------------
/solbulle
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Jo visst kan jag göra det, med det ser lite oproffsigt ut när man klickar på bakåt och det står fel saker i en frame!
Jag har ju varit inne på sidor som det funkar på, så jag vetekatten!
MVH Jesper
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Om du länkar till ett nytt frameset (med target till "_top" eller "_parent") istället för att använda samma frameset som du sedan med script ändra deras href på så borde det få effekten att du kan ladda 2 sidor i en frameset och genom att klicka en gång på back-knappen komma tillbaks till föregående frameset (innehållande 2 andra sidor). Frameset'en du länkar till kan givetvis vara statiskt, men för att göra det lite snyggare kan du beroende på vad du har tillgång till för serverside-funktioner generera dynamiskt utifrån den query du anropar sidan (frameseten) med.
------------------
/ J
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg du måste döpa om den till en txt-fil när du sparat den....först då kan du kolla koden i den...
------------------
Boka din gotlandsresa på nätet: www.DestinatonGotland.se
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Tack för svaren, jag skall ge det ett försök!
MVH
//Jesper ;)