TimMedlem sedan jan. 2002115 inlägg Fan vad irriterande, min sida får en massa jävla ologiska cp-fel i netscape.
Some exempelvis att en viss ram får en border men inte en annan trotts att jag har samma kod på båda.
Vet ni om det finns en bra sida på internet där det beskrivs hur netscape kräver att koden ser ut???
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Snälla tänk på språket!
Jag kan hålla med om att NN 4 är lite konstig ibland men jag kan lova dig att den inte har Celebral Pares.
Visa koden som inte funkar.
------------------
/Tor
www.tor.nu
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Du får även tänka på att Netscape (för det är version 4 vi pratar om?) är från samma tidsera som Internet Explorer 3 ungefär. För att komma från den tidsåldern så är den "mycket modern", men jämför du med ex. Mozilla så är det inte mycket att hänga i julgran. Du förväntar dig inte att hitta GPS och färddator i en WV bubbla från -53, eller hur? :)
------------------
/ J
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Och för att svara på frågan är DevEdge mycket bra, särskilt den här sidan.
------------------
Before you criticize someone, walk a mile in his shoes. That way, if he gets angry, he'll be a mile away - and barefoot.
TimMedlem sedan jan. 2002115 inlägg Det är Netscape 6 jag syftar på här.
Nämn några allmänna regler att ha i åtanke när man gör en sida för Internet Explorer som samtidigt sak visas korrekt i Netscape. Jag har noterat att man ska sätta px efter varje storleksbenämning. Men det finns säkert fler saker att tänka på eller hur?
Här är kod som funkar i IE men inte i Netscape.
<style type="text/css">
tr.black { color: #000000; }
</style>
[...]
<table><tr class="black"><td>ett</td><td>två</td><td>tre</td></tr>
</table>
I IE blir cellinnehållet svart, men inte i Netscape.
Någon annan som tycker det borde vara monopol på webbläsare?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jag vet inte vilken release av Netscape 6 du använder, men ditt exempel fungerar felfritt i Mozilla 0.9.7. Det kan inte vara så att detta bara är en del i en större stilmall så att du "skriver över" egenskapen med något annat? Som exempel att du säger att tr skall ha en egenskap men td en annan?
Om vi tar ett helt (enkelt) dokument som exempel;
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<style type="text/css">
body { color: blue; }
tr.black { color: #000000; }
</style>
</head>
<body>
Före
<table>
<tr class="black"><td>ett</td><td>två</td><td>tre</td></tr>
</table>
efter
</body>
</html>
Fungerar det då för dig?
Någon annan som tycker det borde vara monopol på webbläsare?
Någon annan gör det säkert, inte jag.
------------------
/ J