KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Det är så att jag måste använda CSS för att formatera text i en knapp, i IE samt Netscape 6 blir det som det ska, men NS 4 strular nåt vansinnigt (som vanligt), knapparna blir nämligen fruktat små. Jag har dock märkt att storleken på knapparna ökar om man ökar textstorleken. Logiskt va? ;)
Går det på något sätt att förändra storleken på texten i knappen med JavaScript om NS 4 används? Jag testade med följande, men inget händer.
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" && navigator.appVersion.charAt(0) >= 4) {
document.form.bold_button.style.value = "font-size: 17px;";
}
CloudyaMedlem sedan okt. 200019 inlägg Något som aldrig slår fel är att använda type="image" istället för type="submit".. mycket snyggare:)
Oj, nu såg jag att det inte handlade om submitknappen, men jag håller fast vid det ändå.. men då istället göra en länkade bild till..
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg CSS för att ändra text-storleken på knappar funkar i alla fall i min Netscape 4.07;
style="font-size:17px;"
Däremot kan du inte ändra på det efter det att sidan väl laddats (i Netscape 4) utan att ladda om sidan.
------------------
/ J
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg Tack, men det måste vara en knapp.
Jag vet att det fungerar med font-size, men det är så att det ser helt jättelitet ut i Netscape medan det i Explorer och NS 6 ser stort och bra ut.
Hur löser man det så att det blir samma storlek i NS 4? Går inte det? Jag kan inte inkludera olika style sheets heller. Går det lösa på nåt sätt?
------------------
de'nim
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Handlar det inte om att ändra storleken efter det att sidan laddats så fungerar det lika bra i Netscape 4 med CSS;
<input type="button" style="font-size:17px;" value="En knapp">
Ovanstående är testat i Netscape 4.07.
------------------
/ J