Så att personen kan själv kopiera informationen och själv styra var man vill klistra in det.
Jag är verkligen amatör på javascript, men förstår att man hookar på cllick, hämtar fält i formen, printar ut i textarean. Google ger mig inte så mycket hjälp, och skulle vara jättetacksam om någon skulle vilja hjälpa mig!
Kan du redigera HTML koden? i så fall sätt ett ID på ditt formulär och gärna på din textarea också, känns som det är rätt enkelt med jquery, få man fråga varför du vill göra på detta sätt?
Kan du redigera HTML koden? i så fall sätt ett ID på ditt formulär och gärna på din textarea också, känns som det är rätt enkelt med jquery, få man fråga varför du vill göra på detta sätt?
Det är koden ovan jag måste få denna funktion på.
Jag vill ha det så här bara för att personen som fyller i ska kunna välja själv vart det skall klistras in. Vet inte hur jag ska förklara, men det är absolut bästa lösningen :)
Har dock noll koll kokosboll på hur jag ska fixa till detta :/
Googlar som en tok efter kod jag kan kopiera, men lyckas inte hitta något.
Har redigerat första inlägget nu.
Så att formuläret har <form name="exempel" action="#" onsubmit="output(); return false">
Som då ska hamna i
<TEXTAREA ID="output" COLS=40 ROWS=6></TEXTAREA>
Det är allt där emellan som jag har noll koll kokosboll på...
Observera att det är skillnad på attributen "name" och "id".
Värdet på "id" måste vara unikt medan flera element kan ha samma värde på attributet "name".
Nej, det är inte bökigt att lösa:
1. Hur skall output bli?
2. Var är output-textarean är den i formuläret?
Varför gör du detta? Skickar du output till en server så ser jag inte alls varför du skall göra detta med Javascript om du postar det till ett formulär ändå.
Har du möjlighet att ändra HTML innehållet så bli det ännu lättare, därav min fråga.
Här är hela koden. Slängde även upp den här http://dl.dropbox.com/u/8579636/exempel.html
Output ska bli exakt som det blir att stå om du trycker på "send"-knappen, det som blir ifyllt i mejlprogrammet.
Jag gör det mest för mig själv, för att jag har massa grejer att fylla i ibland, så behöver jag en enhetlig mall som jag kan använda. Det är rätt så bökigt att öppna mejlklienten varje gång, sen kopiera klistra därifrån.
<html>
<head><title>Mall</title>
<style type="text/css">
body { padding:50px 100px; font:13px/150% Verdana, Tahoma, sans-serif; }
</style>
</head>
<body>
<h1>Mall</h1>
<br><br>
<form action="mailto:this@is.for.testing.purpose.only?subject=Och jag vill inte att man ska behöva mejla in detta! Utan det som kommer i mejlet, vill jag ha i en text area." method="post" enctype="text/plain">
<fieldset>
<legend>
<b>Nytt</b>
<br>
</legend>
<label>
X
<input id="X" name="X" type="text" size="25" />
</label>
<label>
Y
<input id="Y" name="Y" type="text" size="25" />
</label>
<label>
Z
<input id="Z" name="Z" type="text" size="25" maxlength="20" size="25" />
</label>
</fieldset>
<fieldset>
<legend>
<b>Nytt 2</b>
</legend>
<label>
XX
<input id="XX" name="XX" type="text" size="25" />
</label>
<label>
YY
<input id="YY" name="YY" type="text" maxlength="20" size="25" />
</label>
</fieldset>
<fieldset>
<legend>
<b>Inställningar</b>
</legend>
Fråga 1? <input type="radio" name="fraga1" value="Ja" /> Yes<input type="radio" name="fraga1" value="Nej" checked/> No
<br>
Fråga 2? <form><input type="radio" name="fraga2" value="Ja" /> Yes<input type="radio" name="fraga2" value="Nej" checked/> No
<br>
Fråga 3? <input type="radio" name="fraga3" value="Ja" /> Yes<input type="radio" name="fraga3" value="Nej" checked/> No
<br>
</fieldset>
<fieldset>
<legend>
<b>Inställningar 2</b>
</legend>
Fråga 1.1? <input type="radio" name="fraga11" value="Ja" /> Yes<input type="radio" name="fraga11" value="Nej" checked/> No
</fieldset>
<input type="submit" value="Send" />
<br><br>
<textarea rows="20" cols="40">Skulle vara askalas om allting hamnade här när man trycker på knappen. Vill inte att mejlprogrammet skall öppnas.</textarea>
</form>
</body>
</html>
<form action="mailto:this@is.for.testing.purpose.only?subject=Och jag vill inte att man ska behöva mejla in detta! Utan det som kommer i mejlet, vill jag ha i en text area." method="post" enctype="text/plain" onsubmit="return output(this);">