Hej!
Jag undrar om det går att göra så att en sida uppdateras utan att det blinkar tlll..om ni fattar.
Asså jag vill att några ikoner ska uppdateras var 10:e sek, som ligger på en sida. Men vill att bara ikonerna ska uppdateras så inte hela sidan blinkar..
Uppdatera utan blink...
10 svar · 288 visningar · startad av JonasT
Det går inte med ASP, titta in i JavaScript-forumet på våningen ovanför så kanske du hittar något. :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
remote scripting går det att lösa med, men det kräver IE 4.0 och JS aktiverat.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
varför inte lägga de i en liten frame och bara uppdatera den! visst bilderna kommer kanske blinka men inte hela sidan! eller iframe kanske!
Det går inte...för dom måste ligga exakt rätt...1 pxiel åt ngt håll o designen blir ful
Layers kanske?
Hur som helst låter Javascript/dhtml-forumet som ett bättre ställe att få hjälp med ett snarlikt problem.
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who
Men layers ligger på olika ställen o olika upplösningar..
Vad är det eg. du vill göra? Är det nödvändigt att hela sidan uppdateras eller är det bara bilderna som skall bytas ut?
Är det många olika ikoner?
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who
om jag har fattat dig rätt är det ju bara använda iframe o sedan div för att få det hamna exakt på pixeln rätt
Det är 3 olika ikoner som ska uppdateras..som ligger på en rad
Hur gör jag en i frame med div då?