Hej
Jag har sammanlagt 5 javascripts på min sida, alla ligger i html koden, men jag vill ha själva scriptet i en .js fil i en annan mapp, det underlättar ju när man ska ändra nåt.
Vadd ska jag då skriva där koden ska infogas t.ex på ett onmouseover scirpt som byter bild
<a href="guest.html" onMouseOver="gotFocus('knapp1'); window.status='gästbok'; return true" onMouseOut="lostFocus('knapp1')">
lr ett tidscript som visar tiden
<script language="JavaScript">
<!--
document.write(dayofweek + ", " + weekday + " " + month + ", " + 2002);
// -->
</script>
Nån som vet???
Tack
/A
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg För att infoga ett JavaScript från fil använder du;
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="katalog/mittscript.js"></script>
Scriptet från filen katalog/mittscript.js kommer då att läsas in till dokumentet. (Denna script-fil skall bara innehålla script-kod och alltså inte html som <script...> )
event i html (såsom onMouseover, onMouseout) kan du inte lägga in separata scriptfiler. Däremot kan funktionerna som du anropar (gotFocus(), lostFocus()) ligga i den inkluderade javascript-filen.
------------------
/ J
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Hur gör man för att infoga ett JS-script i ett annat JS-script då?
Startade en ny tråd istället...http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=123759