webForumDet fria alternativet

OnClose Popup

6 svar · 231 visningar · startad av ConnyFox

ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 201 inlägg

Har sökt efter detta men inte hittat något som passar riktigt!

Hur gör man så att ett litet popup fönster kommer upp när man klickar på krysset? inte när man öppdaterar utan bara när man stänger fönstret.

Saken är den att jag behöver få upp ett litet diskret fönster som loggar ut en från sidan och stänger av lite sessions. Kanske går att kombinera lätt med befintligt popupscript?

tack i förhand!

------------------
*brölar ljudligt*

Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg

Varför inte göra rätt från början och se till att om man inte är aktiv inom en viss tid så blir man utloggad automagiskt..?

onUnLoad finns ju, men det fungerar lite sådär har jag för mig...

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Hur gör man detta då? Och isåfall måste d ju verkligen vara inaktivitet isåfall o inte bara vanlig timeout som loggar ut en efter en speciell tid även om man e aktiv på sidan.. Om det inte är det du menar så vore det toppen o jag lyssnar gärna :o)

------------------
*brölar ljudligt*

Jo visst funkar det.. men inte som jag vill! Nu loggas man ju ut bara sidan laddas om.. d vill jag inte, bara när man stänger fönstret, nån som vet hur?

------------------
*brölar ljudligt*

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

onUnload är det event du har att tillgå i JavaScript (eller egentligen html), och det reagerar som sagt på när dokumentet plockas bort från webbläsarfönstret. Detta kan i sin tur bero på att användaren stänger fönstret, klickar på en länk eller använder historyn.

Du pratar som sessions så jag antar att du använder ASP. Där har du i så fall det du söker. M.h.a. global.asa kan du sköta detta från session_onend;

SUB Session_OnEnd
'Din ASP-kod här.
END SUB

Detta är precis vad detta event är skapat för.

------------------
/ J

Aha ok detta låter toppen, du kan inte ge lite mer ingående information om hur det funkar.. kan man typ bara skriva alla sessions = false i den koden då så funkar det?

men när aktiveras det då? är det när man går ur sidan? Låter på namnet session on end som att det man skriver där händer när äns sessions timar ut efter 20 min?

------------------
*brölar ljudligt*

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Aha ok detta låter toppen, du kan inte ge lite mer ingående information om hur det funkar.. kan man typ bara skriva alla sessions = false i den koden då så funkar det?

Det beror givetvis på hur resterande ASP-kod ser ut hur mycket du måste städa upp, men har du bara några sessions-variabler så kan du nollställa dem här.

men när aktiveras det då? är det när man går ur sidan? Låter på namnet session on end som att det man skriver där händer när äns sessions timar ut efter 20 min?

Precis som namnet antyder så körs det när sessionen avslutas. Timeout för detta går att ställa på serversidan. Denna diskussion hör dock bättre hemma på ASP-forumet.

------------------
/ J

Genererad på 364 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb