Hej! jag försöker köra två olika webservices med hjälp av ajax/jquery. Den ena fungerar utmärkt:
$.ajax({
type: "POST",
contentType: "application/json; charset=utf-8",
url: "../webservices/updates.asmx/updatePrice",
data: '{"priceID": "' + priceID + '","price": "' + price + '" }',
dataType: "json",
success: function () { alert("det fungerar!"); },
error: function () { alert('Priset uppdaterades ej, kontakta webmastern!'); }
});
men när jag försöker köra denna webservice så visas alert-rutan för när det inte fungerar:
$.ajax({
type: "POST",
contentType: "application/json; charset=utf-8",
url: "../webservices/updates.asmx/addNewArticle",
data: '{"artnr": "' + $('.combobox').jecValue() + '","term": "' + $('#txtAddInquiryArticleTerm').val() + '","pcs": "' + $('#txtAddInquiryArticlePcs').val() + '","suborder": "' + $('#txtAddInquiryArticleSuborder').val() + '","inquiryID": "' + $('#dropdownlistinquiries option:selected').val() + '","inquiryID": "' + $('#txtAddInquiryArticleRevnumber').val() + '" }',
dataType: "json",
success: function () { alert("Nu har funktionen för att lägga till ny artikel körts!"); },
error: function () { alert('Det funkade inte att lägga till en ny artikel!'); }
});
båda dessa webservices ligger i samma fil. Det borde fungera tycker jag, men jag vet inte riktigt hur jag ska felsöka detta. Jag kan tydligen inte se värdena på de kontroller jag hämtar värden ifrån med hjälp av breakpoints, så finns det något annat sätt? ska jag kanske lägga in alla värden i variabler först, som jag gjort med den första webservicen, eller borde det fungera så som jag gjort?
Jag använder mig av visualstudio 2010, och koden för att anropa webservicen ligger i en aspx-fil.
Hoppas någon kan hjälpa mig :)
Mvh Marcus