webForumDet fria alternativet

Variation på Jojoxx auto-tabb script

2 svar · 152 visningar · startad av Patrik81

Patrik81Medlem sedan okt. 2001537 inlägg

Jag fick en liten idé när jag såg auto-tabb scriptet i en annan tråd för lite sedan. Hur som helst, jag spann vidare på idén och kom fram till att det skulle kunna vara rätt coolt (ok många kommer antagligen tänka f-n vad irriterande å onödigt men jag har kört fast å om någon vänlig själ kan hjälpa mig så är jag tacksam) om man hade två text fält (input type="text") och de var lika stora, och när man fyllt i det första tecknet i det första fältet, så hoppade markören till fält två, man fyller i ett tecken där och markören hoppar tillbaka till ruta ett. Och fortsätter hppa fram och tillbaka och skriver vartannat tecken i fält1 å vartannat i fält2...

Som sagt, har suttit en tid å klurat på hur man skulle kunna lösa det, men har kört huvudet i väggen hela tiden, så nu är jag rätt så färdig att ge upp, eller åtminstone komma hit och be om hjälp.

Idéer någon?

MVH Patrik

------------------
Minds are like parachutes;
they only work when they´re open

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

ok många kommer antagligen tänka f-n vad irriterande å onödigt

Ja, det var väl ungefär det första som slog mig ;)

<input type="text" name="foo" onKeyup="this.form.bar.focus();" onFocus="this.value=this.value">
<input type="text" name="bar" onKeyup="this.form.foo.focus();" onFocus="this.value=this.value">

onFocus-eventet är egentligen bara till för att skriva om innehållet i textrutan så att markören hamnar sist.

------------------
/ J

Patrik81Medlem sedan okt. 2001537 inlägg

Det går ju tokbra det där ju.
Hur kunde jag missa det?
*måste stirrat mig blind på det*

TACK så jättemycket

MVH Patrik

------------------
Minds are like parachutes;
they only work when they´re open

Genererad på 365 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb