du kan inte bara "ersätta" allt med hover till click :click vad jag vet finns inte i CSS
Synd att jag inte har någon ftp
JS Bin finns ju.
30 svar · 4 484 visningar · startad av evilaid · sida 2 av 2
du kan inte bara "ersätta" allt med hover till click :click vad jag vet finns inte i CSS
Synd att jag inte har någon ftp
JS Bin finns ju.
men va fan, nu har jag kopierat koden rakt av från ex 7 och det lyser fortfarande igenom. Använder IE 8 här på jobbet. Kan det vara säkerhetsinställningar som gör att det inte fungerar?
men va fan, nu har jag kopierat koden rakt av från ex 7 och det lyser fortfarande igenom. Använder IE 8 här på jobbet. Kan det vara säkerhetsinställningar som gör att det inte fungerar?
Är nog bara ännu en IE7 bugg, få se om man hittar en fix för det.
http://jsbin.com/enala5/9 sätt ett högre z-index på både länk + .box tog även bort listan, verkar lite överflödig.
Fy fan va klockrent...
Kan inte bli annat än imponerad!
Hej igen
Såg ett problem nu när jag skulle börja använda koden jag fick av dig (som jag är tacksam över).
Det funkar inte att klicka på länkarna? klickar på så visas underlänkarna men när man ska klicka på någon av dom så försvinner bara menyn men man kommer inte dit länken pekar?
Kört ditt rakt av och bara lagt till en länk istället för #..
Sen försökte jag även lägga den javascriptkod som används i en extern fil men det verkar inte fungera, kanske itne ska fungera då jag infogare js filen i headern?
Nej, det gör den inte, har ju förhindrat default eventet.
!function ( ) {
var zIndex = 200;
$(".mouseOver>a").click(function ( e ) {
e.preventDefault();
$(this).parent().toggleClass("click").css("z-index", zIndex++).find(".box").css("z-index", zIndex++);
});
}( );
kör på det istället.
Hej Igen..
Tänkte försöka väcka liv i den här tråden igen..
Fick kanon hjälp förra gången och sista exemplet verkar fungerar förutom en sak.. När man klickar på en av dom länkarna som dyker upp så kommer man ingenstans.. Alltså man kommer inte vidare utan lagret försvinner bara..
Detta har legat lite vilande då jag inte hunnit titta på det men kommer inte på vad det är som gör att man inte kommer vidare?
Mvh
Vad har du provat för kod nu då? Sista exemplet när jag testade det för över en månad sen så hade jag inga problem med att klickar på länkar eller något.
Hahha, jag ber om ursäkt, det var jag som inte uppdaterat koden på ett ställe...
Det fungerar utmärkt!
återigen ett stort tack för din hjälp!