Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg På förstasidan har http://www.difhockey.se/ ett ganska enkelt (?) skript. "Stort" innehåll kan växlas och länkarna ligger i de fyra mindre rutorna under.
Enligt källkoden kallas detta "Togglebox".
Har letat som en räv efter skriptet, men inte hittat. Någon som vet, eller har bättre tur?
En googling efter szDivID tog mig hit. Den varianten verkar dock sakna menuID, vilket kanske de som har designat DIFs sida själva har lagt till. Namnen på parametrarna tyder på det. De två första parametrarna följer ungersk notation iom prefixen sz och i. (vilket får ses som aningen arkaiskt för Javascript-kod.)
Om du letar efter ett färdigt skript för att göra en lika häftig meny som DIFs så kommer du alltså bli besviken. De har (troligen) bara snott en funktion som inte gör annat än att visa/dölja en div och sedan själva moddat den så att det också kan byta src på en bild, och sist själva byggt menyn med bilder, HTML och CSS.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
nitro2k01 skrev:
De har (troligen) bara snott en funktion som inte gör annat än att visa/dölja en div och sedan själva moddat den så att det också kan byta src på en bild, och sist själva byggt menyn med bilder, HTML och CSS.
Jo, kom till slut fram till det jag också. Så jag gör sammalunda.