webForumDet fria alternativet

Netscape och mina lager-fel...

4 svar · 194 visningar · startad av brorsan

brorsanMedlem sedan nov. 2001402 inlägg

Ibland fungerar den här sidan riktigt bra i netscape 4, men ofta så laddar netscape in hela sidan snyggt, tänker lite till och breder ut alla lager i en enda lång rad och kollapsar hela designen.

Dessutom så speglas en Ilayer så att den dels ligger där jag lagt den och dels hamnar en likadan på botten av sidan av någon anledning. Hur blir jag av med den?

Hur ser sidan ut för er?

Tusen tack!

Kanske skulle skriva adressen också... http://www.brotherhood.se/logotyper.com

------------------
Lat dräng och varm säng skiljs inte gärna åt.

[Redigerat av brorsan den 12 dec 2001]

agentflyntMedlem sedan dec. 200111 inlägg

Med min Netscape 4.78 så speglas lagret precis som du beskriver. Nu kanske jag missar något väldigt väsentligt, men vad finns det egentligen för anledning till att över huvudtaget använda layers på din sida (om det nu inte är så att du prompt VILL det)? Borde inte den tämligen enkla designen vara som gjord för vanliga tabeller istället? Netscape borde ju ha betydligt lättare för att acceptera det.

En annan sak. Med vanligt modem laddar sidan väldigt långsamt. De (ursäkta) fula tomtarna väger ju ett ton!

/flynt

tack för infot! Jo jag VILL =) det. Dels är det så att jag testade en snabb, snygg, bekväm och lättändrad iframe-grej för maill-liste-tillägg, felmess och avreg i explorer och ville kunna använda samma små "responsfiler" i netscape så att jag inte behöver ändra två versioner av sidan när jag ändrar något.

Jag gör det kanske mest för att jag tycker att det är kul att utvidga mina horisonter och sätta mig in i vad som kan göras. Skulle tycka att det blev trist om jag inte gick ifrån de vanliga tabellerna ibland.

Klon-tomten är nu extra ful och tung, därför att jag inte gjort den slutgiltiga i rätt storlek ännu och överkomprimerat bilden vid "slarvspar", eftersom den ändå bara skulle användas i placeringssyfte och snart ska bytas.

Den/dem ska ligga i lager för att man ska kunna lägga till dem var som helst även på andras hemsidor utan att "göra plats" för dem i tabeller och mitt på andra bilder på sidorna, precis som de ligger mitt på loggabilden på vår sida. Kanske gillar du nästa versionav tomten bättre, men jag vet, gif-animationer försvarar jag bara när jag har mycket särskilda anledningar. ;)

Jag vill alltså fortfarande jättegärna ha hjälp med de saker jag skrev om i mitt första mess om någon klarar av att greja dem.
Gonatt för nu...

------------------

hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg

vet inte om detta hjälper... men Dw har inte lagt in "rezise ns" fixen i ditt dokument... testa med detta :)

<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW &#0124;&#0124; innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>

Hopparn

------------------
Rammstein rules - Du riechst so gut

Det är för att sidan är gjord i Homesite som inte Dw lagt in den. ;) Däremot kan du nog ha hittat spår av Dreamweaver, för vissa scripts är gjorda där och sen inklistrade.

Men varför behövs det scriptet? Mitt Netscape uppdaterar när man nersizar men inte när man maximerar. Mot vilket problem kan scriptet hjälpa? Det är ju inte när jag resizar som lagerna kollapsar. Ska jag prova, provar nog imorrn. Tack!

------------------

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)