På vissa sidor kommer störiga javapopups ut som har varken några ramar eller några sådanadära avstängningsknappar mm...
Hur gör man sådana ?
7 svar · 360 visningar · startad av nill
På vissa sidor kommer störiga javapopups ut som har varken några ramar eller några sådanadära avstängningsknappar mm...
Hur gör man sådana ?
Du kan kolla detta inlägget: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum13/HTML/001819.html
Jojoxx´ andra inlägg hade en länk som verkar vara ungefär vad du vill ha... kanske....
;)
MVH Patrik
------------------
Minds are like parachutes;
they only work when they´re open
Jo det fungerade med den här koden:
<script language="JavaScript">
function splashScreen(url,winName,w,h){ if(document.all){
myWin = window.open("",winName,'fullscreen=yes,scrollbar=no');
myWin.resizeTo(w,h);
myWin.moveTo(Math.ceil((screen.width-w)/2),Math.ceil((screen.height-h)/2));
myWin.location.href=url;
myWin.focus();
} }
</script>
<a href="#" onClick="splashScreen('http://www.yahoo.com','splash',600,400);">Yahoo</a>
Men jag skulle ändå vilja kunna flytta runt popuppen på något sätt. Går det ? hur ?
Ändra på raden myWin.moveTo(... till myWin.moveTo(din X-koordinat,din Y-koordinat);
------------------
/ J
tack :)
men var ute efter en dynamisk lösning. Så att användaren själv kan flytta runt på fönstret med musen som med ett vanligt popupfönster.
Skulle det inte kunna gå att göra ed typ onmousedown (eller vad den heter) och typ mywin.moveTo ööö typ muskoordinaterna... eller något....
trr mig komma ihåg at jag sett något sådant någonstans fast inte med ett sådant här fönster, men man kunde typ bara klicka och hålla inne musknappen på sidan och flytta på den...
men alltså jag är inget geni på det här, jag tror mig bara ha sett det någonstans, för ett bra tag sedan... så en källa eller url är tyvärr oåtkomlig och som sagt, jag är inget geni på det... men jag kanske kan bidra med dessa tankar så någon kan "återuppfinna" det scriptet... typ..
MVH Patrik
------------------
Jo det är precis det jag menar Patrik.. Kanske inte MouseOver Men om det finns något OnMouseUp där kordinaterna blir lika med musens
eller ja jag vet inte..
Kan göra det i Visual Basic men inte javascript.
Som sagt när det gäller javascript och liknande så är jag en liten nybörjare så jag är ng inte till jättemycket hjälp, förutom att jag kanske höjer denna tråden tillräckligt mycket för att någon som är duktig får syn på den igen, läser mina tankebanr och har kunskaperna ng för att kunna förverkliga det. ;-)
*Lycka till*
MVH Patrik
------------------