Det är ju det du har frågat efter, en title på din textarea.
Hur får jag den infogna texten att hamna där musmarkören befinner sig i textarean då?
Eller du är ute efter var textmarkören är? Det har du ju gjort en funktion i tidigare trådar.
edit, kollar bara på pluginet: insertAtCaret som du hittade i din förra tråd, den kräver en sträng som paramater, value i funktionen i inlägget ovan.
$(".selectImage").click(function() {
var
editor = $(".editor"),
$(this).classToggle("addImage"),
value = "";
$(".selectImage[title].addImage").each(function() {
value+=$(this).attr("title");
});
editor.[b]insertAtCaret[/b](value).focus(); //instead of val()
$.fn.colorbox.close();
return false;
});
borde fungera....
BbikicMedlem sedan juni 2006261 inlägg Hej Voigt!
Jo jag vet, jag hade det innan men hur får jag det att fungera med det som du skickat nu? Får det inte alls till att fungera. Har testar fram och tillbaka men det vill sig inte riktigt.
Vad fungera inte?
Om det är en vanlig textarea så är det bara att modifiera din kod:
http://voigt.se/sandbox/wf/bikic/selectImage/
jag har kommenterat ut //$.fn.colorbox.close(); då jag inte kör colorbox på exemplet.
BbikicMedlem sedan juni 2006261 inlägg Det funkar kanon!
Om jag har flera fält på samma sida som använder sig av klassen .editor verkar det inte fungera. Hur kan man lösa detta?
Vad menar du då? Att den inte skall lägga in samma information på alla dina .editor utan en specifik.... nej inte med den kod du har gjort, då måste du vara mer "unik" eller specifik.
BbikicMedlem sedan juni 2006261 inlägg Hur kan man lösa det då? Hade varit kul att få till det. Är det komplicerat?
bikic skrev:
Hur kan man lösa det då? Hade varit kul att få till det. Är det komplicerat?
Nej, förmodligen inte, men du verkar ju inte riktigt veta vad du vill och hur det skall fungera så det tar ju lite tid att försöka gissa hur du skulle vilja eventuellt ha något. Lagt upp en ny demo för dig på samma sida som tidigare som visar två "wrapper" element för att ha flera textarea med egna "knappar".