ramo_andMedlem sedan nov. 2010214 inlägg Tjena!
Jag försöker göra så att om en div innehåller en viss text så vill jag att en annan div skall få "display: block;"
Min kod ser ut såhär:
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
if($(".login:contains('Mina sidor')")){
$('#topField').attr('style','display: block;')
}
});
</script>
har jag kodat fel?
jquery selectorer retunera ett objekt så det kommer alltid vara true, kontrollera dess length:
if($(".login:contains('Mina sidor')").length>0){
$('#topField').css({'display': 'block'})
}
(testad och fungerar)
Fast din kod verkar ju fungera ändå, kolla din ordning på din kod, gissar att du skapar #topField med jquery?
demo: http://jsbin.com/umesu4/
ramo_andMedlem sedan nov. 2010214 inlägg När jag la till det där .length>0 så funka det :)
Jag skapar inte #topField med jQuery faktiskt, och jag kollade även ordningen på koden med innan jag skrev här, hehe.
Tack för hjälpen!
ramo_andMedlem sedan nov. 2010214 inlägg En liten fråga, som alltid när jag är i farten så blir det problem i Internet Explorer.. Detta funkar bara på förstasidan när man är inloggad. Då visas #topField. Men så fort man klickar på nån annan sida så försvinner #topField. Kollar html-koden och css:en med IE:s developer tool och där står det att #topField har display: block men ändå så visas den inte.....
Går det att säga vad som kan vara fel utan utförligare info o mer html/css osv?
ramo_and skrev:
Går det att säga vad som kan vara fel utan utförligare info o mer html/css osv?
Förmodligen inte, kolla vad som diffar de andra sidorna mot på den som det fungerar.