webForumDet fria alternativet

Styra laddningsprioritet? Går det?

6 svar · 826 visningar · startad av bassebhu

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Hej!

Går det att styra hur saker ska laddas in för besökaren? Hur funkar det, körs alls serverkod först och sedan en html-sida rätt upp och ned från head till botten av body?

Går det att göra så att en logga laddas in absolut först och inte förrän allt annat har laddats klart så visas det?
Jag tycker att den här sidan har fått till det ganska bra, men vad är det i koden som gör det? :)
Exempel på laddning

Tack för svar! (rätt forum?)

e/ En fråga till. Finns det någon FireFox-plug-in där man kan ladda in sidan med simulerad bandbredd, så att man kan se hur en sida laddas med 56k t.ex.? Tack!

Några idéer? :) Tack!

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

bassebhu skrev:

e/ En fråga till. Finns det någon FireFox-plug-in där man kan ladda in sidan med simulerad bandbredd, så att man kan se hur en sida laddas med 56k t.ex.? Tack!

Googlade på firefox simulate download rate och hittade hit.

Dock verkar den vara borttagen från Mozilla's plugin-sektion, varför vet jag inte.

MickeA.com skrev:

Googlade på firefox simulate download rate och hittade hit.

Dock verkar den vara borttagen från Mozilla's plugin-sektion, varför vet jag inte.

Tack, verkar bara finnas till windows dock :(

Idéer? :) Tack!

BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg

Tror den kommer igen sen när nya mozilla är klar. Verkar som mozilla vill att de som skapar tillägg skall vara bättre att anpassa sig till nya uppdateringar med mera. Läste något om det angående varför inte alla tillägg funkar som de skall, om jag nu mins rätt. Heter den så som du har skrivit. Googlar lite.

BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg
250 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
129 ms — hämta forumlista (db)
119 ms — hämta statistik (db)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)