webForumDet fria alternativet

Problem med netscape 4.7

4 svar · 142 visningar · startad av hopparn

hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg

hej
Jag har pga omständigheter byggt min nya sida ebart förhandsgranskad i IE 4-6 och inte netscape, jag brukar inte slarva men det har varit hektiskt :)

Nu upptäcker jag att Netscape kraschar pga ett ogiltigt sidfel och stängs av precis efter att sidan laddat in. Jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på som felsökning, utan vill ha lite tips på vad som kan orsaka detta, sidan går bra att se i explorer om ni vill titta: www.lindgrens.org/default.html

Tack på förhand, patrick

------------------
Rammstein rules - Bestrafe mich

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag vet inte om detta kan ha nåt med saken att göra men...

<script language="JavaScript">
<!-- [b]Denna rad är inte bortkommenterad![/b]
//function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
//  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
//    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
//  else if (innerWidth!=document.MM_pgW &#0124;&#0124; innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
//}
//MM_reloadPage(true);
// -->
</script>

Sånt här kan också strula till det i Netscape:

<td rowspan="2" align="right" width="140"><!--<a href="" target="_blank">-->[b]</a>[/b] </td>

------------------
/Tor
www.tor.nu

[Redigerat av Web-Tor den 26 nov 2001]

web-tor, du kommer att vara min idol väldigt länge framåt :) :)

Det var kommenteringsavslutet på fel sida om </a> som ställde till det, man blir helt blind ibland då man tittar på sin egen kod. Tusen tusen tack för hjälpen med ett par friska ögon :)

------------------

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Kul att man kunde hjälpa till! :)

Jag hittade felet genom att kopiera din kod och klistra in den i DreamWeaver - den markerar allt som är "fel". :)

------------------
/Tor
www.tor.nu

Bra tänkt av dig att kolla koden däri :)

klantigt av mig att inte tänka på det ;)
jag brukar lägga allt i dreamweaver med "dummydata" för att sedan gå in i t ex homesite och lägga all aspkod etc, när sen sidan inte funkade tänkte jag inte på att testa output-koden på så vis. Bra att man får ett nytt trick att tänka på

------------------

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b943c234
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)