Nej just precis.. när man går till denna sidan (betalsidan) så försvinner priset. Det visas på alla andra sidor då högspalten alltid visas. Men när man går till betalsidan så försvinner priset från tabellen. Det är det som är problemet.
2 jQuery problem...
46 svar · 1 894 visningar · startad av ramo_and · sida 3 av 3
Frågan, av ramo_and
Ledsen att behöva starta ytterligare en tråd här men har stött på 2 nya problem som jag skulle behöva lösa... Problem 1: Jag vill att ett element skall ändras då jag klickar på "köpknappen" i webbutiken som jag håller på med. Det fungerar nästan, det är bara det att när man köper något så laddas sidan om och då försvinner den styling jag lagt till med jQuery. Min kod ser ut såhär: <scri
Läs frågan i sin helhet →Det har absolut inget med jquery att göra, om du nu skickar serverns genererade HTML, det är ju att koden inte generera det.
Sant, men jag har gjort en annan "testshop" på textalk och där uppstår inte detta problemet. Där har jag inte alls lika mkt egen css o jQuery. Så då borde det ju bero på något jag har lagt in, eller?
Sant, men jag har gjort en annan "testshop" på textalk och där uppstår inte detta problemet. Där har jag inte alls lika mkt egen css o jQuery. Så då borde det ju bero på något jag har lagt in, eller?
jquery plockar bort element i DOM:en, om du visa källkod så ser du att html kod är densamma, så jquery har inget med detta att göra, du kör väl kanske en annan mall eller något liknande på den tjänst du jobbar mot, men det har inget med javascript att göra varför källkoden inte rendera ut priser på din tabell.
Hmm jag tror bara att dom har en mall för sina webbutiker.. de finns ingen möjlighet att det kan bero på något som jag har lagt till eller?
Om det är html koden du skickade i din zip fil som är den råa HTML koden som webbutiken generera (dvs du kör inte firebug och kopiera koden eller liknande) så är det den HTML kod du få från servern, mitt tips är att kontakta textalk och be om hjälp där om hur deras system fungera. Om du nu inte ha hämtat upp priset med jquery på varje länk, vilket jag har lite svårt att tro att man lagt ner så mycket kod (och långsamt) att hämta pris för varje grupp med hjälp av AJAX.
Jag tog visa --> källkod på sidan. Jag har inte kontaktat textalk ang. just detta ärendet med svaret jag brukar få när det gäller sånna här saker är: "det måste bero på något du själv lagt in".
Det är faktiskt samma mall på alla webbshopar så därför borde det kanske bero på något jag lagt till eftersom det funkar i en annan testbutik jag gjort. Förhoppningsvis kommer sidan upp idag och då kan jag lättare visa vad jag menar.