webForumDet fria alternativet

pop up med två egna alternativ

JavaScriptur Javascript

3 svar · 468 visningar · startad av noshornin

noshorninMedlem sedan aug. 2008816 inlägg

Jag håller på med mitt blogg system :).

Jag håller på och moddar en wysiwyg editor. Jag vill skapa en funktion som öppnar ett popup box/fönster där användaren kan välja om han vill lägga in en bild som han redan har laddat upp, eller om han vill lägga in en bild som han har hittat på nätet(och då ange adressen till den).

Beroende på vad han väljer så ska funktionen returna något, kanske true eller false!

Går det att ändra namnen på alternativen i en confirm box? Så att det står något annat istället för cancel och ok? Om det inte går kan någon hjälpa mig att skriva funktionen med ett popup fönster istället?

Eller strunt i det där. jag skriver om allting och lägger det i en och samma popup fönster med en radio knapp.

okej jag har fastnat igen. Går det att göra en funktion som öppnar en pop-up med en textfield i och sedan returnar det som skrivs i textfielden? Alltså inte med prompt!

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Ja visst går det. window.opener är "namnet" på det fönster som triggat din popup, så i popupen har du en knapp med t.ex.:

window.opener.forms['form_id'].field.value = this.form.textfield

Du kan även ange window.close(self); på samma knapp, så kommer värdet "skjutas in" och den kommer fönstret att stängas.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)