elm är ett jquery objekt, left och top finns inte i jquery, left och top som funktioner finns, är det det du är ute efter?
eller kör jquerys position(): http://api.jquery.com/position/
Får inte riktigt till det. Jag har ju ett enkelt script för animate, men får inte riktigt till det med location.hash. Hur kan jag få det att scrolla ner till min anchor?
vad har du för kod idag då du vill implementera? eller du vill ha en kod som ta och animera från start? Vilket plugin använder du?
Att skapa animationen vet jag inte ens om det är möjligt spontant, för när sidan hittar sitt ankare så gå den ner dit by default (utan javascript) så jag vet inte ens om det är möjligt att fixa för att skriva över vad webbläsaren gör by default.
När jag skriver in webforum/test/#niklas i browsern så hamnar jag direkt på #niklas.
Vad jag vill är att den ska visa toppen först och sedan scrolla ner till #niklas. Jag vet bara inte hur jag får till det, har sökt hela förmiddagen ;)
Att skapa animationen vet jag inte ens om det är möjligt spontant, för när sidan hittar sitt ankare så gå den ner dit by default (utan javascript) så jag vet inte ens om det är möjligt att fixa för att skriva över vad webbläsaren gör by default.
Har aldrig haft intresset att kolla upp detta men jag gissar på att det inte gå att "hindra" default beteendet på detta.
Det du kan göra är att inte länkar till id="niklas" eller en <a name="niklas"> utan gå mot något annat och scrollar till den.
Exakt! Fast detta ska kunna fungera med att man länkar från en annan sida men det gör inte detta. Att fixa en scroll på namnade länkar på en sida är en baggis, men att få den att först lokalisera toppen och sedan scrolla ner till den namnade länken är en gåta.