webForumDet fria alternativet

wysiwyg problem

3 svar · 251 visningar · startad av Bendro

BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Har lagt in en wysiwyg-editor i en applikation. Det är alltså en ren texteditor och inte en HTML-editor. Problemet jag har är att när jag testkör funkar det bra...när jag bett vänner testköra funkar det bra...men när kunden kör ifrån sin dator funkar det inte! Kunden får inte upp all text som ligger i databasen när han skall in och ändra något. Det verkar som det kapas efter ett visst antal tecken. Jag kan skrolla upp och ner hur jag vill..men kunden kan bara skrolla ner några få rader sedan är det slut. Det bryter mitt i en mening. Kan även nämna att kunden testat på en annan dator på kontoret med samma resultat. Felet kan alltså inte ligga lokalt på just hans dator...men har hittils bara uppkommit på någon av deras datorer.

Några förslag på var jag kan börja felsöka? Jag är helt ställd :x
Jag har hittils testkört i följande miljöer: Win2000/IE 5.5, Win2000/IE 6.0, Win98/IE 5.5
Kunden sitter på NT4/IE 6.0, en kombination jag inte haft möjlighet att testköra, men skulle det kunna påverka?

Jag kan tyvärr inte lägga ut en länk till sidan här då det är ett adminverktyg som ligger ute skarpt på kundens server, men om det skulle hjälpa kan jag lägga ut koden till wysiwyg applikationen.

Senaste uppdatering:
Om kunden uppdaterar sidan funkar allt som det skall. Men han måste uppdatera varje sida han vill jobba med innan han ser all data.

------------------
Oflexibilitet är varumärket för det instängda sinnet

[Redigerat av Bendro den 25 okt 2001]

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Det är svårt att komma med ett konkret tips på ändring när man inte vet någonting om applikationen som ligger bakom. Men, fungerar det efter att användaren har klickat "Uppdatera" i webbläsaren (om jag förstod dig rätt) kan det tyda på att användaren ser cache'ad information och inte något som är hämtat direkt från servern. Prova i så fall att rensa cache'n på en av datorerna och se om det blir någon skillnad. Kanske någon av dem sitter bakom en proxy med cache-funktion?

Har lagt in en wysiwyg-editor i en applikation. Det är alltså en ren texteditor och inte en HTML-editor.

wysiwyg = What You See Is What You Get. Alltså inte en text-editor ;)

------------------
/ J

BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Skall kolla hur dom har det med chache på proxy. Men förklarar det att den inte laddar hela texten vid första laddningen?

Jag vet...dåligt formulerat med wysiwyg...ville bara inte att någon skulle missförstå och tro att det var ett verktyg för att skapa hemsidor jag lagt ut..verktyget används endast för att redigera texter som skall ligga på hemsidan. :)

------------------
Oflexibilitet är varumärket för det instängda sinnet

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Skall kolla hur dom har det med chache på proxy. Men förklarar det att den inte laddar hela texten vid första laddningen?

Det beror pa proxy-server och proxy-klient, men det ar en teoretisk mojlighet. IMHO ar den storsta fordelen med cache i proxy att man kan sla av den. ;)

------------------
/ J

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)