McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg Söker en funktion... Har idag ett inloggningsformulär... detta formulär skulle jag vilja att det kom upp automatiskt när session ("admin") är något annat värde än 1 eller 2 går det att lösa.
Dvs jag hoppar in på min sida jag har inte någon session och då kommer det upp en liten popupp med mitt inloggningsformulär... jag skriver in användarnamn och lösenord som kontrolleras via en databas (använder asp för detta) därefter skickas man via en request till antingen "fellosen" eller "inloggad" inloggad är igentligen samma sida fast då ser man inte formuläret i popuppen utan "Välkommen Namn, Du är nu inloggad" efter 3 sec så stängs automatiskt popuppen alternativt att användaren trycker på en stängknapp.
Detta skall alltid hända oavsett vilken sida man kommer in på om man inte har rätt session.
Sen gäller det ju att få den andra hemsdian att fatta att man har rätt session? det vet jag inte heller hur jag ska lösa, det ska hända saker bla ska olika länkar visas beroende på vilken session som är aktiverad dvs admin = 1 vissa länkar admin = 2 andra länkar.
Mycket tacksam för hjälp i detta...
------------------
McD- Burgers for the people!
www.McDz.net www.SweQuake.com
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg lägg en cookie?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg <input type="hidden" name="status" value="<%=session("admin")%>"
<script language="javascript">
if document.forms.status.value == "blabla"
</script>
kanske något att spinna på?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=20" TARGET=_blank>Har du husdjur hemma?
</A>Varför får man inte dricka saltvatten?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Varför formulär? :)
if(!"<%=session("admin")%>"){ ...whatever... }
------------------
/ J
McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg :) lol... fattar nada. Kan absolut inte nått JavaScript skulle nog behöva lite mer kod, tack.
Alltså vad behöver jag ha på min defaultsida som jag återanvänder på varje undersida i kod ? så att detta popupp kommer fram med mitt formulär?
Ja jag spar prylarna i en kakis, redan idag. Men som det funkar nu måste jag ju trycka på en logga in knapp för att få fram inloggningsformuläret... :)
-"blablabla" är det JavaScript, o vad gör det? :e
------------------
McD- Burgers for the people!
www.McDz.net www.SweQuake.com
[Redigerat av McD den 10 okt 2001]