webForumDet fria alternativet

Skriva ut en PHP sida som HTML i JavaScript

0 svar · 444 visningar · startad av Gtry541

Gtry541Medlem sedan mars 20101 inlägg

Jag har en liten fråga, jag gör en slags Widget men vet inte mycket om Widgets så problemet ligger kanske där. Hursomhelst har jag skrivit någon grej i PHP, XML och JavaScript som jag vill kunna använda som en Widget.

Allt är väldigt likt AJAX-exemplet på http://www.w3schools.com/, jag har en huvudsida som laddar en .js-fil när man markerar ett alternativ i en meny, sen ett JavaScript som skickar tillbaka information från en PHP-sida som använder en XML-fil som databas.

Det fungerar och ser bra ut, men eftersom jag är ganska ny med Widgets vet jag inte hur det ska gå till att använda det på t.ex. en blogg. Testade med iframe-taggen för min PHP-sida men min host eller blogg-sida verkar inte stödja det. Mitt andra försök var att göra något med JavaScript, det gick att ladda ett som bara skrev text till bloggen men ingen PHP-kod, eftersom jag hade en tanke att skicka PHP-sidan. Egentligen vill jag ju skicka PHP-sidan som HTML med JavaScript men hur ska det gå till?

Det verkar ju som något ganska enkelt, men jag hittar inget om det, eller jag hittar ju fullt med saker om Widgets men det närmsta jag kom var någon som bara skrev HTML i ett JavaScript. Jag är lite rädd att jag måste helt ta bort PHP-sidan och ladda XML-filen direkt i JavaScript. Helst vill jag ju ladda PHP-sidan och bara skriva ut allt i HTML så bloggen inte gnäller eftersom t.ex. document.write("<?php echo \"Hello World\"; ?>"); inte gör något medan om jag bara skickar HTML skrivs allt ut rätt.

Genererad på 374 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb