FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Jag har två ramar, left och right.
I den vänstra ramen så listar jag filnamn i en mapp och i den högra har jag ett formulär.
Kan man ordna så att om man klickar på ett filnamn i vänstra ramen, så skrivs det filnamnet in i ett textfält som finns i den högra ramen?
Har för mig att jag sett detta någonstans förut men kan inte hitta det nu.
Ytterst tacksam för all hjälp i ärendet :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Detta borde göra tricket:
<a href="#" onclick="parent.högerframen.formulärnamnet.fältnamnet.value='fil.txt';">fil.txt</a>
Kanske, tror jag liksom i alla fall. :)
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Fungerar alldeles förträffligt :)
Många tack.
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg En liten följdfråga.
Den vänstra sidan listar ganska många filnamn som används för administrationssidan till höger. Klickar man på ett namn så återgår den vänstra sidan till toppen varje gång och det blir lite krångligt att leta upp var man befann sig.
Finns det något sätt att förhindra att sidan går tillbaks till början när man klickar på filnamnet?
[Redigerat av FlashX den 06 okt 2001]
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jodå, det ska väl gå.
Fungerar det om du gör så här?
<a href="javascript:void(0);" onclick="parent.högerframen.formulärnamnet.fältnamnet.value='fil.txt';">fil.txt</a>
Annars kan du ju prova följande:
<span onclick="parent.högerframen.formulärnamnet.fältnamnet.value='fil.txt';">fil.txt</span>
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Tack igen @nders :)
Eftersom jag ändå var ute på nätet så passade jag på att fråga.
Ska kolla detta direkt på måndag då jag har tillgång till de aktuella filerna igen.
Tänkte inte på att det var lördagsöppet här :e
Så här har Jojoxx lärt mig att man ska skriva och om man tänker efter så är det nog det bästa sättet.
<a href="#" onclick="parent.högerframen.formulärnamnet.fältnamnet.value='fil.txt'; return false;">fil.txt</a>
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/