MacMedlem sedan mars 200135 inlägg Jag har gjort 9 olika textfält med hjälp av en loop dom heter slag1 - slag9
Nu undrar jag hur jag kommer åt dessa textfält med hjälp av en loop.
Det formulär som textfälten ligger i heter regRunda.
varde1 = parseInt(regRunda.slag1.value)
Med hjälp av ovanstående kod kommer jag åt textfälten, men jag vill inte skriva alla för hand. Så jag undrar nu hur jag kommer åt dom med en loop.
for(var i=1; i<10; i=i+1)
{
varde+i += parseInt(regRunda.slag+i+.value)
}
Så här har jag skrivit, men det gillas inte. Hur sätter man ihop strängen helt enkelt?
[Redigerat av Mac den 05 okt 2001]
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Lägg värdet i en Array istället. Då blir det mycket enklare att hantera senare i scriptet;
var varde = new Array();
for(var n=1; n<10; n=n+1){
varde[n]=parseInt(eval("document.forms.regRunda.slag"+n+".value"));
}
Sedan ligger värdet från fältet "slag1" i varde[1].
------------------
/ J
[Redigerat av Jojoxx den 05 okt 2001]
MacMedlem sedan mars 200135 inlägg Tja, jag kommer fortfarande inte åt textfälten. Det är det som är kruxet. Textfälten är skapade i ASP med Response.Write om det nu skulle ha nån betydelse. Tycker jag inte eftersom jag kommer åt dom när jag skriver ut för hand:
parseInt(regRund.slag1.value)
Detta måste gå med en loop, vägrar acceptera annat.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Vill du att det skall fungera i fler webbläsare bör du använda document.forms.osv. Sedan har du ett stavfel någonstanns; skall det vara regRund eller regRunda? Har du en länk till sidan kanske?
(Att det är genererat av ASP spelar ingen roll)
------------------
/ J
[Redigerat av Jojoxx den 05 okt 2001]
MacMedlem sedan mars 200135 inlägg Det ska vara regRunda.
Det handlar om ett system för att registrera sina golfrundor. Finns på adressen just nu:213.113.108.123/Golf/registrera/registrera.asp
När man har gjort sina val där så kommer man till den sida som det gäller. Men just nu måste man välja Storsjöbygden som bana.
Verkligen i utvecklingsstadiet :-)
Problemet är att sedan summera när man har skrivit in hur många slag man har haft på varje vål. en onchange på textfälten alltså.
MacMedlem sedan mars 200135 inlägg Tackar!
Nu fungerar det som det ska, det var eval där som jag inte hade använt mig av.
Tack och bock!