webForumDet fria alternativet

Lägga till ta bort från selectlista

JavaScriptur Javascript

2 svar · 150 visningar · startad av Erik Juhlin

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag håller just nu på att ta fram förslag på hur man kan göra så att vårat butiksystem utåt funkar i fler webbläsare än IE.
De flesta sakerna är enkla att fixa, men jag vet inte riktigt hur vi ska fixa "kundvagnen".

Som ni ser på http://www.smartstep.se/softcenter/ så funkar det inte att lägga in produkter i bottenframen.

Går det att göra ett JavaScript som funkar i de flesta webbläsarna som kan lägga till och ta bort saker från selectlistor?

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

VoltaMedlem sedan okt. 200117 inlägg

Jag vet inte hur man bör göra detta i Netscape men det kan finnas fler information på dessa källor. dhtmlarchive.com Eller. javascript.internet.com.

------------------
Copyright © 2001, av Ted Johansson för apelgren.cjb.net.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Kom på att jag har ju faktiskt skrivit ett eget exempel på det där. Det glömde jag förra gången du frågare :) Se här. Det ser nog krångligare ut än det är. Om vi tänker oss att (som i exemplet) lista är objektnamnet på listan så kan du ändra texten i listan med lista[index].text="foo"; och värdet med lista[index].value="bar"; Länden på listan kan du sedan "klippa av" ifall du den tidigare listan var längre med lista.length=x;

------------------
/ J

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)