JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Jag har gjort så här:
<html>
<head>
</head>
<body>
<form name="Form" method="post" action="svar.asp">
<textarea cols="30" rows="15" name="text"></textarea>
<input type="button" value="Radbryt" name="radbryt" onClick="document.all.text.value=document.all.text.value+'<br>'">
<input type="submit">
</from>
</body>
</html>
När jag tryckt på radbrytnings knappen så vill jag att markören ska vara sist i textarean, kan jag få det och hur?
------------------
ja©ob
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg <input type="button" value="Radbryt" name="radbryt" onClick="document.Form.text.value=document.Form.text.value+'<br>'; document.Form.text.focus();">
------------------
/ J
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Stort tack jojoxx, precis som jag ville ha det.
------------------
ja©ob
CloudyaMedlem sedan okt. 200019 inlägg Finns det något sätt som kan känna av var i textarean som markören står för att sedan sätta in ett radbryt just där?
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Jag tror att du måste göra en markering då.
------------------
ja©ob
CloudyaMedlem sedan okt. 200019 inlägg Hur menar du med markering? Hur gör man en sån.. det ska ju vara beroende på var man är med markören för tillfället.
JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg Kolla på den här länken, det kanske kan hjälpa: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum13/HTML/000586.html
------------------
ja©ob
CloudyaMedlem sedan okt. 200019 inlägg ja, det hjälpte väldigt mycket.. tack!:)