Finns det något sätt att få en dropdown meny att fällas ut över frame-gränserna?! (som en vanligt select-meny).
Jag måste alltså ha menyn i den övre framen och låta den fällas ut över huvudframen, kan inte "fuska" och ha lager i huvudframen som visas/fälls ut när jag rullar över "rubriken" i den övre...
Meny över frames?!
5 svar · 268 visningar · startad av tobiasniva
Mmmm...men detta är "fusk"...
Jag menar - det lager som fälls ut ligger ju faktiskt i den nedre framen. Jag vill ha en drop-down-meny som verkligen fäller ut sig ÖVER framegränsen. Vet att detta förmodligen måste lösas med något halvavancerat javascript eller liknande då "vanliga" DHTML-lager inte stöder detta...
/Svara i denna tråd om du hittar något som motsvarar mina krav
Jag ska inte säga att det inte går, för det finns säkert något "hack" till webbläsaren X, men meningen är att det inte skall gå. Varje frame är layout-mässigt sett ett eget fönster. Du kommer alltså inte att finna det i någon standard eller rekommendation.
------------------
/ J
Jooo... Men det finns säkert någon javascriptlösning att få ett lager (eller något liknande element) att öppnas över gränsen likt det en select-tag åtstadkommer.
Svarar här ifall jag hittar något...
Jag tror som sagt inte det. Men skulle du hitta något någon annanstanns så kom gärna tillbaks och berätta det.
------------------
/ J