Hej,
Hur ska jag forklara detta da *funderar*...
Ni vet skarmslackaren Mystify (finns nastan pa alla datorer)...3D figurer som ror sig slumpvis over skarmen....finns det nagonstans nagot liknande...som man kan anvanda som(rorlig) grafik pa en HTML sida.
Jag testade denna traden i WebGrafik forumet men utan resultat...sa...
Har alltsa en del av en sida dar det behovs nagot som ror sig lite snyggt och oregelbundet i ena kanten.
Pa www.largemedium.com finns en flash fil som jag tycker ar snygg och gor ungefar vad jag soker efter, och helst skulle jag vilja att det liknar den, men jag kan inte anvanda flash pa sidan jag jobbar med sa...det ar kort!
Sa, mitt hopp star nu till JavaScript - kan man gora nat piffigt tro???
Help nagon....
//A
------------------
Exempel på examensfråga i
metafysik:
Beskriv i detalj hur livet efter döden troligen gestaltar sig. Testa din hypotes.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Nja... Det du kan göra i dhtml (css+javascript) är flytta/ändra storlek på lager ändra färger, men att ge sig på att göra en skärmsläckare i mystify-form... nej, det vill du inte. Använd flash, det är mer lämpat för sånna här saker och resultatet kommer att bli bättre än en halvdannt försök i JavaScript.
------------------
/ J
Jojoxx
Hmm...tack....fast jag kan inte anvanda Flash pa denna sidan (specificationen tillater det inte)...
Boohoooooo...vad det ar synd om mig...*snyft*
Vet nagon vart jag kan lara mig mer om lager som flyer omkring i oregelbundna banor da?? Jag kan bara lager som all liksom gar at ett hall...och det ar inte det jag soker just nu.
//A
------------------
metafysik:
Beskriv i detalj hur livet efter döden troligen gestaltar sig. Testa din hypotes.
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Jo... det är som att bli ombedd att gräva upp ett potatisland med matsked när man vet att det står en jordfräs i boden, men man får inte använda den.
Iaf, här hittar du lite dhtml-exempel, det mesta handlar om att flytta runt lager i roliga mönster. bratta.com är också en bra start. Generella funktioner hittar du på dynamic duo
------------------
/ J
TACK du ar en klippa! Har redan hittat typ vad jag letade efter...med lite fixande sa blir det nog bra!!
//A
------------------
metafysik: