hmm... undrar hur man gör så att popup fönstret ser annorlunda ut... som på www.sensimedia.net...
Tack på förhand!
------------------
//BooH
5 svar · 161 visningar · startad av BooH
hmm... undrar hur man gör så att popup fönstret ser annorlunda ut... som på www.sensimedia.net...
Tack på förhand!
------------------
//BooH
Hej,
Koden pa www.sensimedia.net kommer direkt fran DHTML Shock arkivet -
http://www.dhtmlshock.com/window-scripts/Chromeless/default.asp
//A
------------------
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.
Jag förstår inte vad du pratar om. Det ser ut exakt som alla andra fönster på min dator, inget konstigt med det.
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!
Chainsaw,
Det star att koden funkar i NN, IE4+, NN6 och gor att popup fonstret nastan liknar ett lager.
//A
------------------
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.
It just opens a standard popup window in netscape, for backward compatability.
------------------
AIDS :
Apple Infected Disk Syndrome
Det funkar bara att göra fönster som ser ut som lager i ie4+
Det där chromeless-skriptet har jag sett användas på många ställen, faktiskt alltid det skriptet när det ska va sådana fönster. Det beror kanske på att det är ett bra skript, eller så är det för att ingen orkar fundera på hur man gör det själv. För att göra en enkel version av det så behövs det egentligen inte många rader kod. Så här går det till(för ie):
- öppna en popup i fullscreen
- resiza till rätt storlek
- flytta lagret från 0,0-koordinaterna gärna centrerat
Om man inte öppnar ett frameset så sätt scroll=no i bodytaggen på sidan som öppnas
klart