webForumDet fria alternativet

Utskrift av sida som inte syns på skärmen

JavaScript

5 svar · 839 visningar · startad av stigbertil

Medlem sedan jan. 20103 inlägg
Frågan#1

Jag söker ett sätt att skriva ut en sida som som inte syns på skärmen. Alltså en länk som hämtar sidan och skickar den till skrivaren. Utan att kunna verken PHP eller javascript tror jag mig förstå att det ska till ett javascript för att klara detta.

Bertil

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Du kan göra det med CSS media print. Dvs. Du skapar en stilmall för utskrift, och en annan för vad som som synas i webbläsaren. Sök eller kolla lite på http://webdesignskolan.se/css_utskrift/css_utskrift.html

PS. Välkommen till wF.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Hej Bertil,
vad skulle den skriva ut om det inte finns på skärmen? Är det text som du inte visar med tex CSS?

Jag tackar för svaren så länge. Börjar med att titta på webbdesignskolan. Anledningen till att jag frågar är. Jag har ett cv (ej mitt) på en site som ser ut som det ska på skärmen i html-version men utskrivet hoppar avstånden åt alla håll. Därför har jag en OpenOffice-version som utskriven blir identisk med html-cv-t.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Låter som det är något med din utskrift version av sidan, bifogar gärna var man ser detta CV så är det enklare att felsöka/ge tips på hur man kan lösa ditt problem.

Hej sida går nu att se som en undersida till den som ska bytas ut.
Adress: http://sara-stromberg.se/nysida. Dom trassliga filerna är. Background/education och Bakgrund/utbildning. Språket är lite virrigt med Svenska och English om vart annat men det är ett litet problem (Sara är översättare). Detta handlar om css-positionerings väll. Är urdålig på det, men får väll riva den muren nu.
Tack för att du tar dig tid.

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
140 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
142 ms — ändringar (db)