PagenkopfMedlem sedan aug. 20016 inlägg
Går det med javascript att göra så att vid klick öppnas ett popup fönster i en viss storlek men det ska inte synas någon webbläsare runt om?
så som det gör med fullskärm fast den ska inte täcka hela skärmen utan bara angiven höjd och bredd.
------------------
Ordning är bara för idioter, - Genier hanterar även kaos
Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg
men det ska inte synas någon webbläsare runt om?
Vad menar du?
------------------
/Tor
www.tor.nu
GustavMedlem sedan jan. 2000681 inlägg
Hmm, jag fattar det som att du vill ha endast själva bilden i ett visst format. Alltså inga ramar runt fönstret.
Detta har jag aldrig sett, men det borde väl inte vara nån omöjlighet att fixa?
Frågan är ju bara hur snyggt det blir...kanske ganska bra att ha ramen kvar med krysset högst upp i högra hörnet. ;)
Är det så här du menar: www.pixelswede.com (funkar bara i Explorer 5) :q
------------------
/Tor
www.tor.nu
GustavMedlem sedan jan. 2000681 inlägg
Nä, det är väl inte så du menar? Du menar väl ett vanligt popup-fönster helt utan ram. Alltså bara html-sidan ska synas och ingenting av Internet Explorer.
Så fattade jag det...
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 282 inlägg
Jag har den stora äran att förklara för dig att det beror helt och hållet på hur operativsystemet ritar fönstret. Den effekt du vill uppnå fixas exempelvis av Windowmaker under Linux tack vare att den inte ritar kantränder till höger och vänster (dock nedanför). I de flesta andra system målas dock en fönsterborder upp automagiskt.
Inget du kan göra åt, om du inte skriver ihop en binärpatch till alla världens operativsystem som installeras ögonblickligen vid ett besök.
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!
Inget du kan göra åt, om du inte skriver ihop en binärpatch till alla världens operativsystem som installeras ögonblickligen vid ett besök.
Kan man göra det i Javascript. :e
------------------
/Tor
www.tor.nu