webForumDet fria alternativet

automatisk "forward"

10 svar · 277 visningar · startad av NETwork

NETworkMedlem sedan juni 20011 679 inlägg

Hej! Jag har en sida med frames. På sidan finns en inloggningsfunktion (skriven i asp). När en person loggar in så vill jag byta framestruktur, jag vill altså ta bort mina befintliga frames och ersätta med en ny.

Jag har inte lyckats göra en funktion som direkt när man trycker på asp-knappen tar bort alla frame utan den nya framen laddas i en redan befintlig frame. I en vanlig ahref-tagg kan man ju bara skriva "_top" men det går inte i en asp-button.

För att lösa detta tänkte jag att det kanske går att skicka besökaren som loggar in till en sida med javascript som först tar bort alla befintliga frames och sedan automatiskt kastar besökaren till en ny sida. Går det?

------------------
Jag vill inte ha någon signatur.

JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg

prova?

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Vet lixom inte hur man gör! Först en funktion som tar bort alla befintliga frames och sedan en funktion som automatiskt skickar besökaren vidare till en ny sida. Den här sidan ska ju aldrig synas av användaren tänkte jag.

------------------

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

vadå asp-button :q

top.location.href='sidansomskaladdasihelafönstret.asp';

------------------
mördar-anders, det är jag.

asp-button... jag skriver sidan i asp.net och c#. Alltså, jag har en inloggningsfunktion skriven i c# som jag anropar med en button som ser ut så här:

<asp:Button id="LoginButton" runat="server" />

Här vet jag inte hur jag skickar med kod som gör att den nya sidan laddas över mina befintliga frames, tror inte ens att det går. Därför behöver jag en mellansida som tar bort alla frames och SEN skickar besökaren vidare till sidan man ska komma till när man loggar in!

------------------

Därför behöver jag en mellansida som tar bort alla frames

testade du den javascriptkoden jag gav dig?

------------------

Japp, funkar finfint, tack! :) En sak kvar bara, hur startar jag den här funktionen automatiskt så fort man kommer in på sidan?

------------------

<body onload="top.location....">

mvh,

------------------

Jag löste det, det var ju bara att skriva OnLoad="min_funktion()" i body-taggen. :)

------------------

heh. :)

------------------

Aha, kunde man göra det så enkelt till och med. Tack för hjälpen!

------------------

Genererad på 406 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb