dapMedlem sedan dec. 1999151 inlägg Jag kollar vilken radiobutton som är klickad i ett formulär och sedan disäjblar :) jag och ändrar backgrundsfärg på delar av samma formulär med:
document.frmSignup.txtUserName.disabled = true
frmSignup.txtUserName.style.background = "E1E1E1"
Allting fungerar som så när på att jag måste klicka på de fält som just blivit påverkade av scriptet för att se ändringarna. Går det inte att se tex den grå backgrundsfärgen direkt när jag klickar på en av radiobuttensanasarna.
::dap
[Redigerat av dap den 12 aug 2001]
Hej dap,
Jag är inte 100 på att jag förstod frågan rätt, men kanske det fungerar om du sätter din kod i en javascript function som du sen anropar med onclick från radioknappen? Ex. nåt sånt (du får modifiera detaljerna själv, måste jag väl tillägga.. jag ville bara visa ungefär hur jag skulle ha gjort :) )
<script language="javascript">
function checkDisable()
{
document.frmSignup.txtUserName.disabled = true
frmSignup.txtUserName.style.background = "E1E1E1"
frmSignup.action="submit_till_samma_sida.htm";
frmSignup.submit();
}
</script>
<input type="radio" name="someName" onclick="javascript:checkDisable();">
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".
Tillägg: Tanken var alltså att om du submittade sidan samtidigt som kollen utfördes borde väl förändringarna synas, eller...? :)
Allting fungerar som så när på att jag måste klicka på de fält som just blivit påverkade av scriptet för att se ändringarna. Går det inte att se tex den grå backgrundsfärgen direkt när jag klickar på en av radiobuttensanasarna.
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".